۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۱۹۱۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

بصیرت، راهکار مقابله علمای مذاهب اسلامی با تکفیری‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: علمای مذاهب مختلف اسلامی باید برابر افراطی‌گری و تکفیری‌ها به عنصر بصیرت مجهز شوند و با سخنرانی‌ها و فتاوای مشترک، عوام را نیز نسبت به این فتنه آگاه کنند.
حجت‌الاسلام عيسي بزماني، مديرکل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل این اداره گفت: اسلام دین عطوفت، رأفت، وحدت و انسجام بوده، اما اکنون این مکتب با چالشی به نام فتنه افراطی‌گری و تکفیر روبه رو شده است که چهره این دین رحمت را خشن جلوه داده است.

 

وی اظهار کرد: این فتنه‌ها و توطئه‌هایی که مورد حمایت غربی‌ها قرار دارد، ضربه شدیدی بر پیکر اسلام وارد می‌کند و در زدودن این فتنه، علمای اسلام نقش مهمی دارند و باید به رسالت خطیر خویش در کشور جامه عمل بپوشانند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: گسترش جریان‌های افراطی و تکفیری علاوه بر ایجاد ناامنی و وحشت در جامعه و کشتار وسیع مسلمانان در اقصی نقاط کشورهای اسلامی، چهره این دین آسمانی را نیز مخدوش می‌کند.

 

حجت‌الاسلام بزمانی تأکید کرد: تکفیر ابعاد گسترده‌ای دارد و باید با نشست‌ها و همایش‌های متعدد مشترک، آثار خشونت‌بار آن را که منجر به اسلام‌هراسی و نیز تخریب آثار اسلامی می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد و راه برون‌رفت از آن اندیشیده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: علمای مذاهب مختلف اسلامی باید در برابر افراطی‌گری و تکفیری‌ها به سلاح بصیرت مجهز شوند و با سخنرانی‌ها و فتاوای مشترک، علاوه بر محکوم کردن چنین جریاناتی،عوام را نیز نسبت به این فتنه آگاه کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان در پایان یادآور شد: جامعه اسلامی و بویژه اندیشمندان جهان اسلام در این برهه حساس وظیفه دارند، نقش‌آفرینی و روشنگری لازم را بین امت اسلامی داشته باشند تا از گزند خطرات این طیف مصون بمانند./907/د102/ب4

ارسال نظرات