۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۱۹۱۹۹
آیت الله مهمان نواز:

روحانیان برای بصیرت بخشی و ارتقای بینش سیاسی و دینی مردم بیشتر تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش روحانیت در بصیرت بخشی و ارتقای بینش سیاسی و دینی مردم، بر لزوم افزایش فعالیت روحانیان و مبلغان در این راستا تأکید کرد.
آيت الله مهمان نواز - گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در بجنورد

آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: امروزه دشمنان با این اعتقاد که هزینه جنگ ‌نرم کمتر از جنگ سخت است در این حوزه سرمایه ‌گذاری سنگینی کرده و به این موضوع معتقد هستند که می‌توان با استفاده از سلاح رسانه قلب و روح مسلمانان را از بین برد.

 

وی افزود: دشمن در طراحی هجمه‌های فرهنگی خود علیه کشورهای اسلامی به‌ ویژه کشور اسلامی ایران به ‌دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی است تا از این طریق بر کشورهای جهان سلطه ابزاری و فرهنگی داشته باشد و حاشیه امنی برای منابع خود در جهان ایجاد کند.

 

آیت الله مهمان نواز خاطرنشان کرد: با مقایسه سبک زندگی غربی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در‌می‌یابیم که هر چه به اسلام و دستورات الهی نزدیک‌تر شویم شرایط آسایش، آرامش قلبی و خوشبختی خویش و اجتماع را مهیا کرده ایم.

 

وی با بیان این که یکی از ابزارهای اصلی برای مقابله با جنگ نرم دشمن در شرایط کنونی ابزار رسانه است، اضافه کرد: این ابزار شامل تمامی رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی می‌شود و به همین دلیل نیز فعالان رسانه ای کشور باید با درک جایگاه و توانمندی خود برای بی اثر کردن هجمه فرهنگی دشمنان تلاش کنند.

 

امام جمعه سابق بجنورد اظهار کرد: ترویج الگو‌های نامناسب غربی در زندگی خانواده‌های ایرانی باعث حاکم شدن ارزش‌ها و الگو‌های نامناسب در روند زندگی آنها و به ‌دنبال آن بروز مشکلات و تزلزل در بنیان خانواده می‌شود.

 

وی با اشاره به این که راه‌های مختلفی برای نفوذ به جوامع وجود دارد که در این میان شبکه های ماهواره‌ ای از بهترین و ساده‌ترین راه های ممکن محسوب می شوند، افزود: در حال حاضر شبکه های مختلف ماهواره‌ای وجود دارند که تمامی آنها در تلاش هستند تا آموزه‌های دینی و انگیزه‌های اسلامی را از خانواده‌ها دور کرده و بنیان خانواده را سست کنند.

 

آیت الله مهمان نواز ادامه داد: رسانه‌های جمهوری اسلامی باید بکوشند با ایجاد فضاهای سالم و آگاهی بخشی؛ اعتماد جامعه را نسبت به برنامه‌های خود جلب کرده و از این طریق بینش سیاسی و دینی مردم را برای به بن بست کشیدن دشمن در جنگ نرم ارتقا دهند.

 

وی گفت: ضربه‌ای که از پخش فیلم‌ها و سریال‌های فارسی زبان شبکه‌های خارجی به اجتماع وارد می‌شود در واقع نقشه از پیش تعیین شده استکبار جهانی برای نفوذ و تأثیر بر افکار و عقاید انسان‌ها است.

 

آیت الله مهمان نواز بی ارزش کردن بنیان خانواده و ترویج بی‌بند و باری در روابط اجتماعی افراد را هدف اصلی رسانه‌های استکبار جهانی دانست و افزود: متأسفانه جوانان با دیدن فیلم‌ها و سریال‌های خشونت‌بار، این قبیل رفتار‌ها را عادی می‌پندارند و به انجام چنین رفتار‌هایی ترغیب می‌شوند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمنان سال‌ها است که از شبیخون‌های فرهنگی و ابزارهای روز دنیا استفاده می‌کنند،؛ بنابراین باید از این پس از همان ابزاری که آنان علیه ما و برای دشمنی ما استفاده می‌کنند در جهت دفاع از خود و معرفی هر چه بیشتر دین اسلام و افزایش آگاهی‌های مردم نسبت به دین اسلام استفاده کنیم.

 

وی اظهار کرد: صهیونیسم جهانی همواره تلاش می‌کند با ارائه الگو‌های نا‌مناسب غربی مردم مسلمان را به انجام اعمال غیراسلامی و ضد آموزه های دینی دعوت کند‌ و هدف اصلی آنها نیز از این اقدام ازدیاد بی‌بند‌و‌باری در جوامع اسلامی است.

 

آیت الله مهمان نواز در ادامه نقش روحانیان را در بصیرت بخشی و افزایش بینش سیاسی و دینی مردم برای مقابله در برابر تهاجم فرهنگی بسیار مهم دانست و گفت: روحانیان باید عموم مردم کشور را بر اساس قرآن و عترت ارائه طریق کرده و در جهت تقویت ارزش های دینی و اسلامی جامعه تلاش بیشتری کند.

 

وی با بیان اینکه قرآن هدایتگر و تربیت کننده افراد به سوی ارزش های اخلاقی و انسانی است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم راهنمای انسان به سوی کمال در دنیا و آخرت بوده و به کمک آن می توان مسیر حق و درست را از باطل و ناصواب تشخیص داد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات