۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۹۶۷۶
دادستان کل کشور:

احکام قاطع قضایی اضطراب های اجتماعی را به آرامش تبدیل می کند

خبرگزاری رساـ دادستان کل کشور گفت: احکام قاطع قضات، اضطراب‌های اجتماعی را به آرامش اجتماعی بدل می‌کند.
رييسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم ابراهیم رئیسی،‌ دادستان کل کشور امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: یکی از مهم ترین ارکان در سیستم قضایی حفظ کرامت انسانی است.

وی کرامت انسانی را غالب شدن بر هواهای نفسانی معنا کرد و گفت: در صورتی که انسان بر هواهای نفسانی غلبه کند و امیر نفس شود باید بگوییم که انسان دارای کرامت شده است.

همنشینی با کریمان، در انسان کرامت نفس ایجاد می کند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یکی از راهکارهای کسب کرامت نفس را همنشینی با کریمان خواند و تصریح کرد: دهه کرامت بستر مناسبی است تا با توسل به حضرت رضا(ع) به عنوان محور کرامت، به این مهم دست یابیم.

دادستان کل کشور افزود:حفظ کرامت انسانی از محوری ترین وظایف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و وظیفه دستگاه قضا تلاش و همت برای صیانت از این کرامت انسانی است و دستگاه قضایی اجازه مخدوش شدن کرامت انسانی را نمی دهد.

 حفظ کرامت انسانی از محوری ترین وظایف نظام مقدس جمهوری اسلامی است

وی با بیان این که کوه‌ها زمین را از نوسان حفظ می‌کنند، افزود: احکام قاطع قضات، اضطراب‌های اجتماعی را تبدیل به آرامش اجتماعی می‌کنند.

 وی با تقدیر از زحمات آقای حبیبی،‌دادستان سابق عمومی و انقلاب استان اصفهان تصریح کرد: حسن رحیمی،‌ دادستان جدید عمومی و انقلاب استان اصفهان با بیش از دو دهه سابقه فعالیت از چهره های آشنایی قضایی در استان است.

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه خسروی وفا،‌ رییس کل دادگستری استان اصفهان از رسیدگی به 40 هزار و 400 پرونده خبر داد، ‌افزود: این آمار خوب است و باید از تمام همکاران دادگستری استان تشکر کنم./1305/پ202/ج

ارسال نظرات