۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۱۹۷۸۱
آیت الله نمازی:

جامعه نیازمند معارف رضوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: چیزی که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند است معارف رضوی و امام شناسی از نگاه امام رضا(ع) است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان عصر امروز در دیدار کاروان پنج نفره خادمان حرم رضوی اعزامی از مشهد مقدس به کاشان وآران و بیدگل، گفت: سنّت و رویه ای که از چند سال گذشته توسط خادمان امام رضا(ع) در پیش گرفته اند سنت مبارکی است که درمقابل زیارت مردم ایران که سالانه و یا چند سال یکبار برخی توفیق مشرّف شدن به آستان مقدس امام رضا(ع) را دارند خادمان حضرت نیز به بازدید زائران حضرت به سراسر کشور می روند.

 

وی برنامه زیر سایه خورشید و مسافرت خادمان امام رضا(ع) به شهرهای سراسر کشور را دارای دو وجهه تعظیم شعائر  همچنین ارزشی و محتوایی دانست و یاد آورشد: حضور این آقایان در لباس خدام امام رضا(ع) یاد آوری چنین مراسم هایی برای افرادی است که سرگرم زندگی شدند.   

 

آیت الله نمازی بر معرفی معارف رضوی تأکید کرد و گفت: چیزی که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند است معارف رضوی، امام شناسی از نگاه امام رضا(ع) است.

 

وی افزود: سعی کنید جامعه را با معارف اهل بیت(ع)، فرهنگ و تفکر امام رضا(ع)، اخلاق رضوی، فقه رضوی، طب رضوی، سیره و سلوک رضوی و تعبّد و عبادت رضوی و احسان و کرامت رضوی و سیرو سلوک شخصی حضرت به زندگی اخلاق رضوی آشنا کنید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری مسافرت خادمان امام رضا(ع) به شهرهای سراسر کشور را نیازمند تأسیس یک مرکز تحقیقاتی دانست و افزود: در این مرکز باید برنامه های کارشناسی در باره توحید شناسی، مبداء شناسی معرفت شناسی از نگاه امام رضا(ع) انجام شود و عنوان شودکه امام رضا(ع) چگونه خدا را یافته و معرفی می کند.

 

به گفته وی، خدایی را که ما می شناسیم با خدایی که اهل بیت(ع) می شناسند و خدا شناسی از نگاه فرهنگ رضوی متفاوت است چرا که خداشناسی ما همراه با گناه و معصیت است اما خداشناسی اهل بیت(ع) بدون گناه است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: شیعه با این که خداشناس است اما گناه می کند که امر بیانگر این است که مشکل و گره ای در کار خداشناسی ما وجود دارد.

 

آیت الله نمازی در ادامه از آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) و بقاع متبرکه به عنوان پایگاه های معرفت شناسی نام برد و گفت: عظمت، شخصیت، جلالت و معجزات امام رضا(ع) را باید جمع آوری و به جامعه منتقل و پمپاژ شود لذا این کار نباید صوری باشد بلکه در جهت ارزش ها و ارتقای معرفت جامعه به ویژه نسل جوان باشد چرا که ما امروز در میدان جنگ تمام عیاری قرار داریم که دشمن نسل جوان جامعه را هدف قرارداده است و می خواهد نسل جوان و دارای انرژی و کارآیی را از جامعه بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آور شد: اگر جوان های ما درست فکر کنند در عرصه مبارزه با دشمن قرار داشته باشند همان گونه امام خمینی(ره) گفت دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

آیت الله نمازی همچنین بر القاء و انشاء پیام امام رضا(ع)  توسط خادمان حضرت در مسافرت های خود به سراسر کشور تأکید کرد وگفت: پیام حضرت این است که بشر یک وظیفه در عالم خلقت بیشتر ندارد و آن نیز بندگی خدا است و مابقی کارها همه مقدمه است لذا هدف عبودیت رحمان است و رمز موفقیت اهل بیت(ع) هم در همین یک کلمه بوده است.

 

وی با اشاره به این که وجه تمایز انبیا و اولیا و اهل بیت(ع) بر دیگران در بندگی به خدا است یاد آورشد: امروز جوانان ما که از همه طرف در محاصره ماهواره ها و اینترنت و فیلم و سی دی و تصاویر مستهجن قرارگرفته اند آنها را باید دائم با ارزش های اهل بیت(ع) شارژ کرد چرا که مشاهده تصاویر مستجهن انسان را از معرفت تهی می کند.

 

عضو جامعه مدرسن حوزه علمیه قم از دست اندرکاران مسافرت خادمان امام رضا(ع) به شهرهای سراسر کشور خواست فعالیت های خود را برای خدا و براساس مبدأ شناسی و خداشناسی انجام دهند.

 

آیت الله نمازی در ادامه توجه به مرگ را ابزار بازدارنده گناه و معصیت  دانست و تأکید کرد: وقتی جامعه ای به مرگ، قبر، قیامت، حساب، کتاب، نکیر و منکر و بررخ  توجه داشته باشد انسان را از گناه باز می دارد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات