۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۲۲۰۲۸۴

مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی در بنیاد آیت‌الله مدنی برگزار شد.
شهيد محراب آيت‌الله مدني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی شامگاه چهارشنبه نوزدهم شهریورماه در بنیاد آیت‌الله مدنی واقع در خیابان ولیعصر(ع) تهران برگزار شد.

براساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با بیان این‌که یکی از مشکلات کلیدی که با آن مواجه هستیم، عدم تلقی صحیح از دین است، گفت: اگر دین به صورت دقیق تعریف شود، اقناع را آسان و عقلانیت دینی را افزایش می‌دهد و انسان‌ها با آرامش بیشتری به دیانت می‌پردازند.

وی با اشاره به این‌که برای تعریف دقیق از دین، باید انسان را تعریف کنیم، وجود تمایلات متفاوت و متعارض در انسان را اصلی‌ترین ویژگی او دانست و ابراز داشت: هرگاه انسان بخواهد تمایلی را انتخاب کند، باید یک تمایل را کنار بگذارد و در این صورت رنج می‌برد، رنج از زندگی جوانان جداشدنی نیست.

حجت‌الاسلام پناهیان دین را به‌عنوان برنامه‌ای برای مبارزه با تمایلات بی ارزش تعریف کرد و با اشاره به حدیث شریفی از امیر مؤمنان(ع) مبنی بر این‌که مخالفت با هوای نفس نظام دین است، اظهار داشت: تعریف دقیق از دین جا نیفتاده است.

این واعظ برجسته امام خمینی(ره) و شهید آیت‌الله مدنی را تجسم تعریف دقیق از دین دانست و بیان داشت: شهید آیت‌الله مدنی اهل جهاد اکبر و جهاد اصغر بود و به نقطه نهایی مبارزه با هوای نفس رسیده بود.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی، معاون پارلمانی صدا و سیما در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ساده زیستی را یکی از ویژگی‌های شهید آیت‌الله مدنی دانست و گفت: ایشان به هرکجا که دعوت می‌شدند، شرط می‌کردند که حتما غذا ساده باشد.

وی اهل جهاد بودن را از دیگر ویژگی‌های شهید آیت‌الله مدنی مطرح کرد و بیان داشت: سال 1356 ما در تبریز طلبه بودیم، ایشان به حوزه آمدند و گفتند باید برای قیام مسلحانه جهت مبارزه با رژیم شاه آماده باشید.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی ولایت پذیری، مردمی بودن و صمیمیت با جوانان را از دیگر ویژگی‌های شهید آیت‌الله مدنی دانست.

لازم به ذکر است تلاوت قرآن و مرثیه سرایی اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود./956/202/ع

ارسال نظرات