۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۲۱۲۷۰
نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد:

از شبکه‌های مجازی برای انتقال مفاهیم قرآنی استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی گفت: دشمن با استفاده از تکنولوژی جدید جریانی را راه انداخته تا به ما ضربه بزند اما باید از موجی که دشمن ایجاد کرده به نفع قرآن و عترت استفاده کرده و تکنولوژی را مدیریت کنیم.
دکتر لاله افتخاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران که پیش از ظهر امروز در سالن کوثر سازمان سیاسی عقیدتی ارتش برگزار شد، گفت: نشستن بر سر سفره قرآن منت و لطف الهی است که از انسان دستگیری می‌کند.

 

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، حفظ قرآن در کشور متداول نبود برخی نیز موردی حفظ می‌کردند؛ قرآن و نهج البلاغه مهجور بود، نهج‌البلاغه هنوز هم مهجور است و جای خود را در رشته‌های الهیات باز نکرده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که قرآن و نهج‌البلاغه ندانند بسیاری از برکات را از دست می‌دهند چرا که قرآن و نهج‌البلاغه انسان را با بسیای از فتنه‌های روز آشنا می‌کند.

 

افتخاری درباره فتنه‌های جهان امروز بیان کرد: فتنه‌ها در جهان امروز روزبه روز پیچیده‌تر می‌شود دشمن با برنامه‌ریزی‌های جدید و صرف بودجه فراوان جنگ نرم را با تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی انجام می‌دهد.

 

وی افزود: در گذشته دشمن و فتنه‌های آن قابل شناسایی بود اما امروز دشمن با همان غرض‌ورزی‌های گذشته چهره خود را تغییر داده تا اقدامات آنها ناشناخته بماند جنگ دیروز جهاد اصغر بود اما امروز ما در جهاد اکبر قرار داریم که حساس‌تر، پیچیده‌تر و سخت‌تر است و رهبر معظم انقلاب فرمودند باید به صورت جدی با آن برخورد شود.

 

راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن همراهی با قرآن کریم است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره راه مقابله با تهاجم فرهنگی گفت: راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن همراهی با قرآن کریم است امروز برخی با حرف‌های زیبا درباره رفع تبعیض علیه زنان رفع خشونت علیه زنان و کودکان عده‌ای را سرگرم و عنوان می‌کنند که حجاب و در منزل ماندن خانم‌ها برای تربیت فرزندان به نوعی خشونت است.

 

افتخاری در ادامه خاطرنشان کرد: آن ها که با حرف‌های فریبنده دم از دموکراسی، رفع تبعیض علیه زنان و کودکان می‌زنند گروه‌های تکفیری داعش و النصره را در کشورهای اسلامی مانند سوریه و عراق راه اندازی کرده و با شکنجه و سربریدن هویت انسانی و جهاد نکاح و تجاوز عفت زنانی را از بین می‌برند که به مراتب از زنده به گور شدن برای آن ها سخت‌تر است.

 

وی با اشاره به این‌که ما باید دشمن را خوب بشناسیم یادآور شد: امروز دشمن به هر طریق ممکن مردم خود را به افزایش جمعیت تشویق کرده و کشورها‌ی مسلمان را به کنترل جمعیت تشویق می‌کند غذا، دارو و پوشش‌هایی که آنها به ما ارائه می‌کنند ایجاد مشکلات سلامتی و روحی می‌کند، به عنوان مثال فلسطینی‌ها برای رفتن به خانه خدا باید واکسنی را بزنند که موجب عقیم شدن آن ها می‌شود و هیچ کس حق دفاع از منافع آن ها را ندارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما با آشنایی با قرآن می‌توانیم نقشه‌ها و راه‌های نفوذ دشمن را بشناسیم و با آن مقابله کنیم، امیر المومنین(ع) می‌فرمایند: «ما نباید در منزل بنشینیم تا دشمن به ما حمله کند بلکه ما باید به دشمن هجمه داشته باشیم».

 

افتخاری درباره نقش خواهران در جنگ نرم گفت: در جنگ نرم، خواهران باید مضاعف کار کنند و با ظریف‌بینی برای همسر و فرزند بستری را فراهم کنند تا دشمن نتواند آن ها را از اسلام غافل کرده و با برنامه‌های خود درگیر کند.

 

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که در بحث زنان ما از دنیا طلب داشته و با اساس وحی الهی حرف برای گفتن داریم، ادامه داد: دشمن با استفاده از تکنولوژی جدید جریانی را راه انداخته تا به ما ضربه بزند ما باید از موجی که دشمن ایجاد کرده به نفع قرآن و عترت استفاده کرده و تکنولوژی را مدیریت کنیم ما باید با برنامه‌ریزی قرآنی از شبکه‌های مجازی برای انتقال مفاهیم قرآنی استفاده کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بر اساس سبک زندگی اسلامی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و حمایت از جوانان قرآنی را داشته باشیم سبب ایجاد جامعه‌ای می‌‌شود که دشمن باید از ناحیه ما نگران باشد زیرا ما پشتوانه قوی دشمن‌شناسی و راه مقابله با آنها را از طریق قرآن یاد می‌گیریم اگر دشمنان امروز اسلام هراسی، مسجد‌سوزی و متهم کردن شیعه را راه انداختند به این دلیل است که ما الگوی دیگران نشویم.

 

  این گزارش حاکیست در پایان این مراسم از نفرات برگزیده قرآنی در بخش‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم تقدیر و تجلیل به عمل آمد که اسامی خواهران نفرات اول شامل معصومه محمدپور، راضیه مومنی، تیما زنگانی، شهره طلایی، زهرا پناه زاده، سمیه عباسی، مهین میرسفری، راضیه ذبیحی، لیلا عباسی، سیده زهرا رضوی، مریم خاطرمحمدی، مینا چشم سبز، فائزه احمدی، الهام روانبخش و سمانه روانبخش، اسامی نفرات برتر برادران شامل احمد سیاری، مهدی یعقوبیان، فرشاد زمانیان، محمد مهدی فاخر، مهدی نوایی، محمد مهدی طالب و سید مهدی رضوانی است./807/پ202/ب5

ارسال نظرات