۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۲۱۹۲۳
در قم؛

نسبت عرفان اسلامی با فلسفه هنر بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی نسبت عرفان اسلامی با فلسفه هنر، معماری و شهرسازی از سوی گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.
نسبت عرفان اسلامي با فلسفه هنر بررسي

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دین پژوهیِ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نشست علمی با موضوع نسبت عرفان اسلامی با فلسفه هنر، معماری و شهرسازی صبح پنج شنبه سوم مهرماه با حضور صاحب نظران این حوزه در تالار معرفت پژوهشگاه در شهر مقدس قم برگزار می گردد.

 
مدیر گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هدف از برگزاری این نشست را برقراری ارتباط تراث به جامانده از عرفای به نام با سایر دانش های موجود دانست و گفت:در این مراسم حکیم معماری اسلامی، استاد عبدالحمید نقره کار سخنرانی می‌کند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین بهرام دلیر نقده‌ای افزود: در این نشست به ارتباط عرفان و یا نسبت آن با فلسفه هنر، شهرسازی و معماری که می‌تواند یکی از پازل‌های تمدن نوین اسلامی باشد توجه ویژه‌ای می‌شود و دانش پژوهان دانش عرفان در مقام حمایت علمی عرفان از علوم انسانی به طور اعم و از فلسفه هنر و معماری و شهرسازی به صورت خاص بر می‌آیند.
 
گفتنی است، مهندس عبدالحمید نقره کار دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت است که از او به عنوان حکیم معماری اسلامی یاد می شود. وی مدیریت قطب علمی معماری اسلامی و ریاست کرسی نظریه‌پردازی معماری و شهرسازی را در کارنامه علمی درخشان خود به ثبت رسانده است.
 
این نشست علمی صبح پنج شنبه3 مهرماه93  از ساعت10  تا12  با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و دانش پژوهان در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می‌شود./920/د102/ی
ارسال نظرات