۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۲۱۵۸

ویژه برنامه‌های شبکه سهند در هفته دفاع مقدس اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه های ویژه ای را تولید و پخش خواهد کرد.
هفته دفاع مقدس گرامي باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پخش فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تهیه و پخش مسابقه آفند در 10 برنامه 30 دقیقه ای، تهیه و پخش برنامه ی میزگرد معبر در  10 برنامه 45 دقیقه ای، پخش برنامه زنده سحریز خیر در 6 برنامه 90 دقیقه ای و تولید ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در 7 برنامه 10 دقیقه ای از نمایشگاه دفاع مقدس از جمله این برنامه هاست.


همچنین پوشش برنامه های هفته دفاع مقدس در مناطق مختلف استان، دوبله و پخش سریال تلویزیونی"خاک سرخ " در 17 قسمت 55 دقیقه ای به زبان ترکی آذربایجانی، پخش برنامه تقویم غیرت در 14  برنامه 7 دقیقه ای، تهیه و پخش برنامه افلاکیان در 14 برنامه و پخش مراسم رژه 31 شهریور از دیگر برنامه های شبکه سهند در این هفته است.


بنابر این گزارش، پخش فیلم های سینمایی اروند، زنده باد میهن، براده های خورشید، زخم شانه حوا ، مقاومت، پخش انیمیشن های آسمان آبی، بلمی به سوی ساحل، پخش مستند نیلوفران آبی به تعداد 13 برنامه، پخش سریال ماموریت حساس ویژه کودک و نوجوان به تعداد 13 برنامه و پخش فیلم داستانی میقات در این هفته پیش بینی شده است.


پخش تله تئاتر سرود صبحگاه گردان، پخش فتورمان ویژه کودک و نوجوان به تعداد 26 برنامه، پخش برنامه های وادی خوبان، ماه بدر، قامت ایثار، شهید زوار، شفیع عشق، شکوه بدر، جنگ خاک ریزها، پرستوهای زخمی، خاک پرخاطره، گوهرهای پاک، نامه هایی از جنوب، خاصاوان همین حوالی، یک قدم تا قاف، پخش کلیپ و نماهنگ های مختلف از جمله یاد امام و شهدا، منظومه عشق، پیشانی و خاک، عشق یعنی پلاک، میقات و خط سرخ از برنامه های شبکه سهند در هفته دفاع مقدس است.


تهیه و پخش مستند رادیویی با موضوع دفاع مقدس هر روز به مدت 25 دقیقه، 5 نمایش رادیویی 30 دقیقه ای، ویژه برنامه های سخنرانی 30 دقیقه ای، پخش ویژه برنامه میزگرد هر کدام به مدت 45 دقیقه، پرداخت در برنامه شبانگاهی محفل ادبی، پخش سرودهای ملی و میهنی، برنامه شجره طیبه و پرداخت در تمای برنامه های رادیو به تناسب موضوع از برنامه های صدای مرکز آذربایجان شرقی در هفته دفاع مقدس است.


همچنین پخش اخبار جلسات هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، پوشش خبری مراسم ها، پوشش خبری رژه یگانهای نمونه نیروهای مسلح در استان، خبرهای مربوط به سخنرانی مسؤولان ارشد استان در هفته دفاع مقدس، تهیه گزارش های ویژه در بخش های مختلف خبری ، تولید گزارش های خبری از آیین های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از جمله برنامه های معاونت اطلاعات و اخبار در هفته دفاع مقدس است.


رادیو شهری مراغه نیز با تهیه و پخش برنامه میزگرد سیزلر مسئولار با حضور فرماندهان سپاه و ارتش ، پخش برنامه ایثار جلوه لری هر کدام بمدت 45 دقیقه و تهیه ویژه برنامه های مختلف برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه ریزی کرده است.


نشست فیلمسازان جوان انقلاب اسلامی در تبریز


سومین نشست فیلمسازان جوان انقلاب اسلامی در تبریز، همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می شود.


فیلم مستند « دلدار » ساخته مهدی خرمی در این نشست، ضمن نمایش مورد نقد و بررسی قرار می گیرد، « دلدار » روایتی است از زندگی پدر شهید دلدار بناب ؛ زندگی پر فراز و نشیب و پر از اتفاقات جالب توجه که می تواند برای مخاطب ، تأمل برانگیز باشد.


گفتنی است، نشست فیلمسازان چهارشنبه دوم مهرماه از ساعت 16 الی 18 در محل دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می شود.


آمادگی کمیته امداد برای دریافت نذورات مردمی در عید قربان


حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی از آمادگی پایگاه های این نهاد در سطح استان برای دریافت گوشت قربانی، نذورات و کمکهای مردمی در روز عید سعید قربان خبر داد و افزود: مردم خیر و نیکوکار استان در روز عید سعید قربان می توانند گوشت قربانی و نذورات خود را به پایگاهها و ادارات این نهاد در سطح استان تحویل داده تا در اسرع وقت در بین نیازمندان و محرومان جامعه توزیع گردد.


وی با بیان این که هر سال کمیته امداد امام خمینی(ره) در عید سعید قربان، گوشت قربانی در بین خانواده های تحت حمایت توزیع می کند، اظهار داشت: این نهاد امسال نیز با همکاری امام جماعات، هیئت امنای مساجد و معتمدین محلات، نذورات و احسانات مردم شریف استان را در این عید سعید جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع خواهد کرد.


دشتی ضمن قدردانی از مساعدتهای مردم نیکوکار استان تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح مسجد محوری و همچنین شبکه‌ نیکوکاری توسط این نهاد، پیش بینی می شود نذورات و احسانات مردم خیر در عید سعید قربان امسال نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.


وی یادآور شد: شماره حساب 777 کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نزد بانک ملی قابل واریز در سایر شعب آماده دریافت کمکهای نقدی مردم و خیرین است.


گفتنی است، هر ساله در روز عید سعید قربان دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور به جمع آوری گوشت قربانی و دریافت نذورات مردم خداجو و نیکوکار ایران اسلامی اقدام می‌کنند و گوشتهای قربانی جمع‌آوری شده بلافاصله در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.


پیکر مرزبان شهید در تبریز تشییع شد


پیکر مطهر سرباز شهید هنگ مرزی ارومیه اصغر نجات صبح امروز با حضور گسترده مردم شهید پرور تبریز تشییع شد.


پیکر این سرباز شهید که در دفاع از آب و خاک کشور در درگیری با معاندان میهن اسلامی در مرز ایران و ترکیه به شهادت رسید، در محل گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.


گفنتی است، اقشار مختلف مردم تبریز با شرکت در آیین تشییع پیکر این شهید والامقام با آرمان های امام راحل، شهدا و ولی امر مسلمان تجدید بیعت کرده و آمادگی خود را برای حفاظت از انقلاب و میهن اسلامی اعلام کردند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات