۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۲۲۴۸۶
امام‌جمعه موقت تهران:

ولایت‌فقیه در امتداد ولایت ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: این انقلابی که امروز شکست‌ناپذیر شده و هشت سال و نیم جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته، جنگی که ما با صدام روبرو نبودیم بلکه با شوروی، انگلیس، فرانسه و آمریکا جنگیدیم؛ سرویس‌های جاسوسی آنان به صدام اطلاعات و امکانات می‌دادند، این‌که ما به‌تنهایی در برابر همه دنیا ایستادیم، این کار عادی نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام جواد (ع) در مجتمع کانون فرهنگی جوادالائمه (ع) مشهد به تبیین نقش امام محمدتقی (ع) در تثبیت و رفع غبار از مسئله امامت پرداخت و گفت: در قرآن کریم آیاتی همچون آیه تبلیغ «یَأَیهَا الرَّسولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْک مِن رَّبِّک وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْت رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُک مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یهْدِى الْقَوْمَ الْکَفِرِینَ» وجود دارد که مربوط به ولایت بوده و به‌روشنی این موضوع را بیان کرده است.

وی بابیان این‌که مخالفین ما برای نپذیرفتن این حقیقت لج بازی می‌کنند، ادامه داد: خداوند فرمود: «ای رسول، آنچه را به تو نازل کردیم تبلیغ کند؛ این را به مردم برسان»، بلاغ یعنی رساندن و اگر تبلیغ نکرده‌ای، رسالتت را تبلیغ نکرده‌ای؛ این چیست که اگر نگوید، گویی نبوت خود را انجام نداده؟

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که این موضوع غیر از مسئله رهبری پس از پیغمبر (ص) که نام آن امامت و ولایت است، نیست، عنوان کرد: هیچ‌چیز در این اندازه نیست که اگر پیامبر (ص) انجام ندهد گویی رسالت خود را انجام نداده است، موضوعی همسنگ با نبوت است.

نگرانی پیامبر در مسئله ولایت

وی به نگرانی پیامبر در قبال این موضوع اشاره و تصریح کرد: پیامبر (ص) نماز را تبلیغ کرده‌اند و مردم نماز می‌خواندند، بیان نماز، زکات و خمس  نگرانی ندارد، جز مسئله ولایت و امامت امیر مؤمنان (ع) که اگر تبلیغ کردند مردم شورش کنند و جز مسئله امامت که امری سیاسی است و ممکن است دیگران فتنه کنند، موضوع دیگری نگرانی ایجاد نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بابیان این‌که امروز نعمت ولایت را خداوند بدون زحمت به ما داده است، ابراز داشت: ولایت امیرمؤمنان (ع) و ائمه (ع) در دل ما هست، این ولایت بعد از غدیر در ثقیفه مورد هجوم قرار گرفت و پس‌ازآن نیز که چهار سال بر سر خلافت آمدند، ولایت الهی نبود بلکه خلافت رفراندومی مردم بود، آنان از امام حمایت نکردند اما بعد از سه خلیفه‌ای که بی‌عدالتی و تبعیض به وجود آوردند، امام علی (ع) را به‌عنوان رهبری سیاسی می‌خواستند که عدالت اجتماعی را برای آنان به وجود می‌آورد.

وی به بیان انشعابات به وجود آمده در شیعه پرداخت و گفت: این جنگ‌وگریز در جامعه اسلامی بود که امامت را قبول داشتند اما در آن شعبه ایجاد می‌کردند؛ عده‌ای امامت امام سجاد را نپذیرفتند به این دلیل که جهاد نکرد و به سمت حضرت محمد حنفیه رفتند و او را امام می‌دانستند، عده‌ای نیز پس از امام سجاد را قبول نداشته و چهار امامی شدند، این حوثی‌های یمن که به فضل خدا پیروز شدند، همین دسته از شیعیان هستند که با ما وجه اشتراک دارند.

خطیب جمعه موقت تهران به بابیان این‌که این انقلاب صاحب دارد و ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر 36 سال هجوم همه‌جانبه، کاری عادی نیست، عنوان داشت: این انقلابی که امروز شکست‌ناپذیر شده و هشت سال و نیم جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته، جنگی که ما با صدام روبرو نبودیم بلکه با شوروی، انگلیس، فرانسه و آمریکا جنگیدیم؛ سرویس‌های جاسوسی آنان به صدام اطلاعات و امکانات می‌دادند، این‌که ما به‌تنهایی در برابر همه دنیا ایستادیم، این کار عادی نیست.

وی خاطرنشان کرد: این جنگ به ما قدرت داد، این‌که ما هشت سال جنگیدیم و پیروز شدیم، هنوز نباید باورمان شود که این مملکت صاحب دارد؟ هرکسی پرچم‌دار شیعه شده موردنظر خاص امام زمان (ع) قرارگرفته است.

ولایت‌فقیه، شجره تحت مدیریت ائمه اطهار (ع) است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، ولایت‌فقیه را شجره تحت نظر ائمه (ع) دانست و بیان داشت: 36 سال دنیا همه نوع توطئه را تا جنگ، ماهواره، فتنه و شورش داخلی ایجاد کردند اما درنهایت خودشان رسوا شدند و این انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد؛ این ولایت‌فقیه، شجره ایست مبارک که زیر نظر ائمه اطهار (ع) است، یک امر الهی است، قدرت خدا مافوق قدرت‌هاست و ائمه (ع) جلوه و مأمور خدا هستند.

وی به تأثیر امام جواد (ع) تر تثبیت اعتقاد شیعیان اشاره کرد و عنوان داشت: هرکسی دامن امام جواد (ع) را گرفته در مسیر درست باقی‌مانده است زیرا بعد از امام جواد (ع) هیچ شیعه‌ای انحراف فرقه‌ای ندارد، پس از ایشان شیعه بیمه شد.

امام‌جمعه موقت تهران تأکید کرد: مسئله ولایت یک نظام است و نمی‌شود کسی یک امام را بپذیرد و دیگر امامان را قبول نداشته باشد و اگر این‌چنین شد، مسیر را اشتباه رفته است./9315/پ202/ب

ارسال نظرات