۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۲۲۸۶۷
حجت الاسلام ولایی:

روحانیان پرچمداران هدایت در جبهه ها بودند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: تعداد چهار برابری شهدای روحانی در مقایسه با تعداد شهدای دیگر اقشار، تبلور حماسه آنهاست.
حجت الاسلام ابوالفضل عباسي‌ولايي، نماينده ولي فقيه در سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در جمع تعدادی از رزمندگان و پیشکسوتان عرصه ایثار، جهاد و شهادت در تبریز اظهار داشت: هنوز آن‌گونه که باید و شاید فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید منتقل نشده است، هرچند کارهایی صورت گرفته است.


وی با تأکید بر این‌که با وضعیت ایده‌آل و تحقق تمامی برنامه های فرهنگی و بصیرتی فاصله داریم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول دو دهه گذشته برخی متولیان فرهنگی در این زمینه نه تنها کم‌کاری کرده اند، گاهی مانع حرکت بودند و در زمین دشمن نیز کار می کردند، با این اوصاف نباید انتظاری از فرهنگ دولتی در جامعه داشت.


حجت الاسلام ولایی با اشاره به این‌که رمز ماندگاری فرهنگ و مکتب دفاع مقدس، دفاع به‌هنگام ملت در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: وحدت ملت مهم ترین رکن دفاع مقدس بود که همه اقشار در کنار هم تا پای جان در برابر دشمن ایستادند و پیروز شدند.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان این‌که رسانه های استکبار به عنوان ابزاردست نظام سلطه، دستاوردهای دفاع مقدس را تحمل نمی کنند، تصریح کرد: از این روست که رسانه های غربی به دنبال تحریف و یا انحراف در تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی هستند، چراکه می دانند اگر آن فرهنگ بار دیگر حاکم شود، شعارهای توخالی غرب خریداری نخواهد داشت.


وی در ادامه تشریح نقش روحانیت و حوزه های علمیه در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: روحانیان و مبلغان حوزوی به عنوان پرچمداران هدایت در جبهه ها فعال بودند، روحانیت در دفاع مقدس روحیه مقاومت را در رزمندگان تثبت و خود نیز با همین روحیه ضمن نقش تبلیغی به دفاع از میهن اسلامی مان پرداختند.


حجت الاسلام ولایی با اشاره به نقش روحانیان در عرصه های رزمی و تبلیغی تصریح کرد: برخلاف تصور غلط بسیاری از مردم، روحانیان همواره در خط مقدم جبهه ها حضور داشتند که تعداد چهار برابری شهدای روحانی در مقایسه با تعداد شهدای دیگر اقشار، تبلور حماسه آنهاست.


وی در ادامه با تأکید بر تکلیف همگانی برای مقابله تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: برای مقابله با جنگ نرم که جنگ نفوذ و سازش است باید با معارف دینی زیر ساخت های فکری جوانان و آحاد ملت را محکم کنیم، رزمندگان در دوران دفاع مقدس با اعتقاد به توحید و ولایت مقاومت خود را متجلی ساختند و امروز قربانی جنگ نرم کسی است که زندگیش تهی از توحید و ولایت باشد./935/پ203/ب

ارسال نظرات