۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۲۳۱۶۶
آیت الله طبرسی:

دفاع مقدس سبب احیای فرهنگ عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، گفت: دفاع مقدس سبب احیای مجدد فرهنگ عاشورا شد و حرکت رزمندگان ما شعار نبوده بلکه شعوری ارزنده و گرانقدر بود.
آيت الله طبرسي آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، امروز در دیدار جمعی از فرماندهان دفاع مقدس و دانشگاه علوم دریایی نوشهر با گرامی داشت دلاورمردی رزمندگان نظام اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس و گرامی داشت این ایام الله مبارک را به همه عزیزان و به همه ملت و کسانی که می خواهند از قید و بند استعمار نجات یابند تبریک و تهنیت عرض می کنیم و به روح پاک و منزه همه شهدا به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس که برای کشورمان افتخار آفریدند درود می فرستم.


نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: امروز افتخار و سعادتی بود که در جمع شما بسیجیان و فرماندهان عزیز حضور پیدا کنیم و آمدیم تا تجدید عهد و پیمانی با امام و شهدا و مقام معظم رهبری کرده و اعلام کنیم ما هنوز سرباز هستیم و هنوز لباس رزم و پوتین در پا و اسلحه در دوشمان آماده نبرد هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان مازندران، گفت: نعمت بزرگ این است که ما ارتش و سپاه و بسیج مکتبی داریم و مردم خوب و عزیز و خانواده های شهدایی داریم که همچنان در خط مقدم برای دفاع در سایه سار رهبری مظعم انقلاب آماده باش و جان بر کف هستند.


آیت الله طبرسی با تاکید بر این که یکی از دستاوردهای مهم هشت سال دفاع مقدس و امتیاز دفاع مقدس عینی کردن تاریخ صدر اسلام و عاشورای امام حسین(ع) است، گفت: ما حادثه کربلا را در کتاب ها خواندیم و سینه به سینه به ما انتقال داده بودند اما در هشت سال دفاع مقدس ما شاهد رشادت ها و جان فشانی های ارزنده ای بودیم.


وی بیان داشت: دفاع مقدس سبب احیای مجدد فرهنگ عاشورا شد این حرکت عزیزان ما شعار نبوده بلکه شعوری ارزنده و گرانقدر بود.


عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: در زمان جنگ علیه ایران آن روز بیش از سی و شش کشور در هشت سال دفاع مقدس پشت سر صدام بودند تا انقلاب نوپای ما را از بین ببرند و صدام هم با دوازده لشکر به ایران اسلامی حمله کرد که الحمدالله به قول فرمایش امام خمینی(ره) این خدا بود که خرمشهر را آزاد کرد.


آیت الله طبرسی، تصریح کرد: پس یک حکمتی در کار بود و هفته دفاع مقدس هم مربوط به تمام ایرانیان عزیز در هر کجا که هستند بوده و باید در تلاش باشیم تا دستاوردهای ارزنده رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس را به نحو ارزنده ای تبیین کنیم.


وی با تاکید بر این که ترویج ارزش های دفاع مقدس امری ضروری و مهم است، گفت: باید تلاش کنیم تا این ابعاد گسترده و عظیم به آحاد مردم و جوانان منتقل شود تا از دستاوردهای دفاع مقدس به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود.


گفتنی است؛ در این دیدار که در حسینیه امام خامنه ای دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران برگزار شد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، فرمانده سپاه کربلا مازندران، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و جانشین دانشگاه علوم دریایی نوشهر با بیان سخنانی با مقام عظمای ولایت تجدید بیعت کرده و اعلام داشتند تا خون در بدن دارند از جایگاه ولایت به فرماندهی فرمانده معظم کل قوا از ارزش های دینی، خون شهدا، رزمندگان، جانبازان و بقای نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد./950/پ202/ب4

ارسال نظرات