۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۲۴۸۱۲
امام جمعه موقت قزوین:

صداقت یکی از اصول سیاست است

خبرگزاری رسا ‌ـ امام جمعه موقت قزوین یکی از اصول اسلام را صداقت دانست و گفت: این اصل به‌ویژه در فعالیت‌های سیاسی مدنظر است و برخی به اشتباه فکر می‌کنند که در ایام انتخابات می‌توانند به راحتی دروغ و غیبت و دیگر معصیت‌ها را انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين حجت الاسلام عبدالکريم عابديني حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در همایش وحدت و همگرایی اصولگرایان تحت عنوان «اهل ولا» که شب گذشته هفدهم مهر در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: باید ارزیابی کنیم که اهل ولا و اصولگرایان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا بتوان بر روی آن‌ها نام اهل ولا را گذاشت.

 

وی در ادامه افزود: بیش از 100 اصل در اسلام داریم که آن‌ها را باید شناسایی کنیم و در کارگاه‌های فکری این اصول را یک به یک مورد مرور، تعلیم و تدریس قرار دهیم و در نهایت به آن‌ها پای‌بند شویم.

 

امام جمعه موقت استان قزوین با بیان این‌که یکی از اصول اسلام خدا محوری است ابراز داشت: کسی که ادعای اصول می‌کند باید پایبند به این اصول باشد.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ قزوین بیان داشت: یکی دیگر از این اصول ولایت‌مداری و دیگری قرآن محوری است و قرآن محوری از اهمیت بالایی برخوردار است و پیامبر اسلام فرموده‌اند که این قرآن، امام و پیشوای شما باشد.

 

حجت الاسلاو والمسلمین عابدینی یکی دیگر از اصول اسلام را صداقت دانست و گفت: این اصل به‌ویژه در فعالیت‌های سیاسی مدنظر است و برخی به اشتباه فکر می‌کنند که در ایام انتخابات می‌توانند به راحتی دروغ و غیبت و دیگر معصیت‌ها را انجام دهند.

 

امام جمعه موقت قزوین افزود: امام علی(ع) می‌فرماید که هیچ سپری را نگه دارنده تر از صداقت نمی‌شناسم و هرکس بداند که عکس العمل این عالم در مقابل کارهای ما چیست هرگز نیرنگ نمی‌کند.

 

وی در پایان گفت: امیدوارم که خداوند این لیاقت را به همه مومنان بدهد تا در همه عرصه‌های زندگی پای بند به اصول توحید، معاد، ولایت، صداقت، محبت و اخوت باشیم./955/پ202/ب4

ارسال نظرات