۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۲۴۹۹۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

فرهنگ وقف در جامعه باید گسترش یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ وقف در جامعه، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان در جهت ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیت واقفان قدم های موثری را برداشته است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل، با اشاره به برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای ترویج فرهنگ وقف و شناساندن امامزادگان و بقاع متبرکه در سال‌های اخیر قدم‌های موثر و مناسبی در استان برداشته است.

 

وی افزود: حضور مردم در امامزادگان و بقاء متبرکه پررنگ‌تر از دیگر مکان‌های مذهبی است و حضور باشکوه مردم در آستان مقدس امامزاده‌ها نقش اداره اوقاف و امور خیریه را افزایش می دهد.

 

حجت الاسلام قیامی، تصریح کرد: احیا، بازسازی و عمران امامزاده‌ها از وظایف اصلی این اداره کل است که امامزادگانی که نیاز به توسعه و بازسازی دارند در سطح استان شناسایی شده‌اند و سعی خواهیم کرد عملیات بازسازی آنها را برای استفاده بهتر زائران به اتمام برسانیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، اظهار داشت: امامزاده صالح (ع) و امام زاده سید صدرالدین (ع) در سطح استان جزو مهم ترین پروژه‌های بازسازی شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل هستند و عملیات بازسازی و احیای امامزاده سید صدرالدین نیز با کمک هیئت‌ امنای این امامزاده و نظارت اداره اوقاف و امور خیریه بدون توقف و به صورت پیش می‌رود.

 

این مسؤول افزود: اولین قدم ما برای احیای موقوفات اخذ سند است که در حال  حاضر تعداد 200 سند وقف شده در دست بررسی داریم که اقدامات خریداری و آماده‌سازی آنها در حال انجام است و امیدواریم که بتوانیم در دفاع از موقوفات بهتر عمل کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، تصریح کرد: اجرای نیات واقفان یکی از معیارهای اصلی و وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه است و افزایش درآمد موقوفات از وظایف دیگر این مجموعه است که از معیارهای رسیدگی و بازسازی موقوفات محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام قیامی خاطرنشان کرد: حدود 98 درصد نیات واقفان در اموال و دارایی‌های وقف شده لحاظ شده است و این اموال وقف شده طبق نظر و خواسته خود واقف به کار گرفته شده است.

 

وی یادآور شد: اجرای نظر واقف نقش بسزایی در جامعه می‌تواند داشته باشد ولی اگر مردم بدانند که نظر واقف لحاظ نشده است اعتماد به وقف در جامعه از بین می‌رود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل عنوان کرد: عواید حاصل از موقوفاتی که درآمدی از آنها کسب می‌شود در چند بخش به کار می‌رود که توسعه و بازسازی موقوفات دیگر از جمله آنها است که ما از طریق سرمایه‌گذاری یک موقوفه، موقوفات دیگر را نیز بازسازی می‌کنیم.

 

حجت الاسلام قیامی در پایان سخنان خود، افزود: اکثر موقوفات استان اردبیل در راستای احیای عزاداری امام حسین (ع) است و ما نیز سعی می‌کنیم که در ماه‌های محرم و صفر همه اموال موقوفی را در راستای نیت واقف در عزاداری‌ اباعبدالله حسین(ع) صرف کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر خم، خاطرنشان کرد: مراسم ویژه جشن ولایت همزمان با سراسر کشور در امام زاده سید صدرالدین (ع) اردبیل نیز برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، تصریح کرد: در مراسم ویژه جشن عید غدیر که با حضور عاشقان امامت و ولایت برگزار می شود، برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی، مداحی، برگزاری نمایشگاه، تجلیل از سادات و دیگر برنامه های متنوع برگزار می شود.

 

وی افزود: از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه این است که فرهنگ غدیر را توسعه دهد چرا که شخصت و هویت شیعه وابسته به غدیر است و نتیجه 23 سال تبلیغ و دعوت مردم به دین اسلام در عید غدیرخم به امام علی(ع) واگذار شد.

 

حجت الاسلام قیامی، گفت: جشن ولایت علوی در قالب شناساندن رخدادهای زمان حیات پیامبر اکرم(ص) و جایگاه عید غدیر در اسلام است که ما برای گرامیداشت این عید بزرگ برنامه های مختلف و متنوعی را در سطح استان تدارک دیده ایم./937/پ202/ب

ارسال نظرات