۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۲۲۵۱۲۴
لاریجانی در جمع مردم اصفهان:

شرایط ملتهب منطقه نتیجه هوس بازی سیاسی قدرت های بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی ریختن خون مردم منطقه به بهانه رسیدن به فرهنگ ناب را تخریب فرهنگ‌ها دانست و گفت: تفکر شیعه یک نوع هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همه عوام است و نیز ما به شدت مخالف افراطی‌گری شایع در منطقه هستیم.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی‌ لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جمع مردم اصفهان گفت: مردم با فرهنگ خودشان زندگی می‌کنند و اجتماع با فرهنگ خودش زنده بوده، بنابراین نباید دنیای امروز تلاش کند که این فرهنگ‌های بومی را از بین ببرد.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کار دیگر صفویه، احیای تشیع در ایران و صیانت از این مکتب بزرگ بود؛ تشیع روح تفکر عقلانی و وحیانی اسلام را چنان در مفهوم ولایت تقرع داد که هنوز زنده بودن تفکر اسلامی به این خصوصیت مربوط است.

وی در ادامه به شرایط نا مساعد منطقه اشاره کرد و اظهار کرد: شرایط سیاسی منطقه ملتهب است و جنگ در افغانستان، سوریه و شرایط یمن به این التهابات افزوده است.

وی دو عامل اصلی این جنگ ها را هوس بازی سیاسی قدرت های بزرگ و اشاعه فرهنگ متحجر تروریستی برای مقاصد و تحریکات در منطقه عنوان کرد و افزود: هدف دشمنان تغییر تفکر اصیل موجود در منطقه با وحشیانه ترین رفتارهاست که در این زمینه با پول ابرقدرت ها و تربیت تروریست ها فرهنگ منطقه را تخریب کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی ریختن خون مردم منطقه به بهانه رسیدن به فرهنگ ناب را تخریب فرهنگ‌ها دانست و تصریح کرد: تفکر شیعه یک نوع هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همه عوام است و نیز ما به شدت مخالف افراطی‌گری شایع در منطقه هستیم.

وی با اشاره به این که اهمیت شهرداری ها به حفظ آثار تاریخی و مسائل فرهنگی قابل تقدیر است چرا که به حفظ صیانت این مواریث کمک می‌کند، بیان کرد: این جشنواره آغازی برای حفظ تکثر فرهنگ‌ها در دنیای امروز باشد و اصفهان را نمادی از تفکر ایرانی و اسلامی است.

لاریجانی با اعتقاد بر این که اجتماع با فرهنگ خود زنده است و نباید دنیای امروز تلاش کند این فرهنگ بومی را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: تنوع فرهنگ ها شبیه وجود گلهای رنگارنگ در باغچه این دنیا است و نابودی آن به مثابه نابودی زیبایی این باغچه است./939/پ202/ج

ارسال نظرات