۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۲۵۳۰۰
استاد حوزه علمیه آمل:

جامعه بشری نیازمند بهره گیری از معارف غدیر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که وحدت و همدلی و دفاع از مردم مظلوم مسلمان جهان جزو آموزه های فرهنگ غدیر است، گفت: تابع بودن از دستور خداوند متعال و رسالت پیامبر گرامی اسلام بیان از فرهنگ غنی غدیر است.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت دهه ولایت و عید سعید غدیرخم، گفت: فراموشی رسالت جهانی غدیر مشکلات عدیده ای را برای مسلمانان جهان به همراه داشته است.

 

وی با تاکید بر این که راه نجات مسلمانان جهان مراجعه به دستورالعمل الهی در غدیر و احقاق حقوق اهل بیت (ع) است، بیان داشت: بداخلاقی های بعد ارتحال پیامبر گرامی اسلام از عدم ولایت پذیری از دستور خدا و رسولش است که مردم زمان اهل بیت(ع)  قدردان امام زمانشان نبودند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که غدیر حادثه بزرگی است که خدا برایش حساسیت قائل شده است، تصریح کرد: خدا دستور داد جریان حجه الوداع بر پیامبر گرامی اسلام ابلاغ بکند و آن دستورالعمل را که اگر این ابلاغ صورت نگیرد اکمال دینی نخواهد شد.

 

وی با بیان این که تابعیت از فرهنگ غدیر همان اسلام ناب محمدی(ص) است، تصریح کرد: فراموشی فرهنگ غدیر سبب به وجود آمدن جریان کربلا و شهادت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شده است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که وحدت و همدلی و دفاع از مردم مظلوم مسلمان جهان جزو آموزه های فرهنگ غدیر است، بیان داشت: تابع بودن از دستور خداوند متعال و رسالت پیامبر گرامی اسلام که بیان از فرهنگ غدیر بوده  و اگر فرهنگ غدیر به باد فراموشی سپرده نمی شد عاشورا به وجود نمی آمد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که عده ای نتوانستند علی اعلی را ببینند، تصریح کرد: حدیث غدیر و جریان غدیر را این افراد فراموش کردند و امروز اگر می خواهیم به همان اسلامی که برگرفته از اندیشه های ناب محمدی است  برسیم باید در مسیر فرهنگ غدیر گام برداریم.

 

 وی با تاکید بر این که مطالعه و تبیین خطبه غدیر باید به نحو ارزنده ای صورت گیرد، بیان داشت: باید بررسی کنیم در غدیر چه دستورالعمل و چه بیانی را خداوند متعال بیان کرده اند که شهدای ما نیز این مسیر را انتخاب کردند.

 

حجت الاسلام تقی زاده، تصریح کرد: اگر همه مسلمانان می خواهند راه فلاح و رستگاری را پیدا کنند به طور قطع باید در این مسیر باشند و بیاییم در دفاع از حقوق مسلمانان جهان در مقابل ایادی کفر ایستادگی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که ترویج فرهنگ والای غدیر باید به نحو شایسته و ارزنده ای وجود داشته باشد، گفت: باید در تلاش باشیم تا معارف ارزنده اسلام و فرهنگ علوی را در میان آحاد مردم و نسل جوان جامعه ترویج دهیم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات