۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۲۵۴۵۶
امام جمعه الوند:

امامت یک امر الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طهماسبی امامت را یک امر الهی خواند و گفت: غدیر خم نشان دهنده جایگاه ولایت و امامت در اسلام است.
امامت در بينش اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام احمد طهماسبی، امام جمعه الوند امروز در جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در آستان مقدس امامزاده غریب حسن ارومیه در تبیین جایگاه ولایت اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر با ابلاغ پیام « من کنت مولاه و فهذا علی مولاه» جایگاه رفیع علی(ع) را نشان داد.

 

وی افزود: پیام غدیر به اندازه ای ارزشمند و مهم است که خداوند آن را تکمیل کننده دین و تمام کننده نعمت عنوان کرده است.

 

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به اعلام امامت امیرمؤمنان(ع) در این روز، خاطرنشان کرد: امامت یک امر الهی است و بیان آن در اجتماع بزرگ مسلمانان در حجه‌الوداع نشان دهنده جایگاه امامت و ولایت است.

 

امام جمعه الوند در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهمیت نماز از دیدگاه مبانی قرآنی و روایی اسلام پرداخت و افزود: نماز، صراط مستقیم در دنیا و آخرت است که مؤمنان باید در انجام این فریضه دینی جدیت بیشتری داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: بحث ولایت در واقع تکمیل کننده نماز و روزه است و امامان در دوران امامتشان بر ضرورت انجام این دستورات دینی تأکید کرده اند.

 

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این مراسم به تبیین جایگاه ولایت پرداخت و با اشاره به فضایل امام علی(ع)، واقعه غدیر را موجب وحدت امت اسلامی دانست.

 

وی در ادامه از برگزاری مراسم های بزرگداشت عید غدیر با عنوان « جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: بعضی از امامزادگان شب گذشته و بعضی امروز با حضور مردم ولایتمدار میزبان جشن های ولایت هستند.

 

حجت الاسلام مصائبی گفت: تجلیل از سادات خادم در امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری مسابقات فرهنگی، مولودی خوانی، اجرای شعر آیینی، قرائت پیمان اخوت، برپایی ایستگاههای صلواتی، پایگاههای پاسخگویی به شبهات دینی و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی از برنامه های مشترک جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان است.

 

وی گفت: به مناسبت گرامیداشت عید غدیر خم، عصر امروز همایش بانوان ولایی با حضور بانوان ولایی در بقعه شیخ نوایی خوی  و امامزادگان محمد و سید ابراهیم ارومیه برگزار می شود.

 

تجلیل از سادات هیأت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه ارومیه، همچنین مولودی خوانی، جاری کردن عقد اخوت، قرائت خطبه غدیر و برگزاری مسابقه فرهنگی از برنامه های مراسم جشن عید غدیر در آستان مقدس امامزاده غریب حسن ارومیه بود.

 

گفتنی است، در جوار امامزاده غریب حسن ارومیه نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پایگاه پاسخگویی به شبهات دینی و همچنین ایستگاه صلواتی شربت و شیرینی از سوی اداره اقاف و امور خیریه ارومیه برپا شده بود./936/پ202/ب3

ارسال نظرات