۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۲۵۵۹۵
نماینده مردم بیرجند:

توجه به مفاهیم قرآنی راهگشای امور خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اجرای نهضت ملی حفظ قرآن کریم ضرورتی مهم است، گفت: توجه به اصول راهبردی و توصیه شده طرح ملی حفظ قرآن کریم اهمیت فراوانی دارد.
محمد باقر عبادي نماينده مردم بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام سیدمحمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خوسف با بیان این‌که اجرای طرح نهضت ملی قرآن کریم با توجه به افزایش هجمه داعش و سایر گروه های تکفیری در منطقه جدی شده است، گفت: شیعیان برای این‌که بتوانند با منطق دین، با سایر فرق اسلامی و ادیان الهی سخنن بگویند؛ لازم است در کنار حفظ آیات الهی، در سایر حوزه های قرآنی هم به صورت عمومی و تخصصی وارد شوند.

 

وی با بیان این‌که باید قرآن و آموزه های آن به صورت عملی وارد زندگی مردم شود، گفت: تا زمانی که عمل به آموزه های قرآن کریم در متن زندگی و برنامه ریزی روزانه مردم در مکان های فرهنگی و کاری قرار نگیرد قرآن همچنان در مهجوریت خواهد بود.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه تنها راه برای این که بتوانیم حقانیت اهل بیت را به مردم دنیا ثابت کنیم، این است که قرآن را بیاموزیم؛ زیرا قرآن بهترین مدافع برای حقانیت ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است، بنابراین اگر با زبان قرآن و با منطق قرآن با دیگران سخن بگوییم به راحتی خواهیم توانست آنان را متوجه مظلومیت اهل بیت کنیم.

 

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به این‌که امروزه تربیت قرآنی حلال مشکلات مردم است، افزود: یکی از دلایلی که موجب شده مردم گرفتار مشکلات مختلف شوند، این است که با قرآن مأنوس نیستند و همانطور که رسول الله(ص) فرموده اند؛ تنها راه نجات بشر از خطر گمراهی تمسک به ولایت و قرآن است و مردم باید بدانند ولایت بدون قرآن و قرآن بدون ولایت انسان را به مقصد نمی رساند، بلکه انسان هر دوی این ها را باید داشته باشد تا بتواند راه رستگاری و کمال را پیدا کند.

 

وی با تأکید بر این‌که قرآن کریم با دارا بودن مباحث ارزشمند مهم ترین منبع برای سبک زندگی اسلامی است، افزود: باید قرآن به‌ طور عملی وارد زندگی افراد شود که در این صورت آیات الهی می‌تواند آثار تربیتی خود را بروز دهد و انسان را به حیات طیبه و اسلامی برساند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تربیت حافظان قرآن را از عوامل موثر بر توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد، گفت: انس با قرآن برکات مادی و معنوی زیادی در زندگی انسان دارد که اگر انسان بتواند خود را با قرآن مانوس کند برکات این انس را به وضوح در زندگی خود مشاهده خواهد کرد.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این‌که در کنار حفظ آیات توجه به مفاهیم قرآن می‌تواند راهگشا باشد و در تثبیت محفوظات حافظان را یاری کند، ادامه داد: قرآن منشور تمام ابعاد زندگی مسلمانان است و در مسیر تربیت فرزندان هیچ‌گاه نمی‌توانیم از توجه به قرآن غافل باشیم و آشنایی با قرآن می‌‌تواند از روخوانی، حفظ و مأنوس کردن نسل جوان با قرآن شروع شود.

 

وی با بیان این‌که باید حرکت در مسیر نهضت ملی قرآن کریم یک حرکت عمومی و همگانی شود، افزود: تحقق این حرکت نیازمند تشویق مسؤولان، همکاری خانواده ها و تلاش نسل جوان است و اگر همه با مدیریت فرهنگی مقام معظم رهبری در این عرصه وارد شویم، به یقین موفق خواهیم شد./968/پ202/ب3

ارسال نظرات