۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۲۵۶۰۱
مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

وحدت کشورهای اسلامی عامل گسترش فرهنگ نبوی و علوی می شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که وحدت کشورهای اسلامی سبب ترویج فرهنگ نبوی و علوی می شود، گفت: متعهد هستیم براساس تحولات بین المللی به دنبال وحدت باشیم که این امر سبب خواهد شد تا سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) ترویج پیدا کند.
مجمع اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام موسوی، مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، امروز در مراسم حضور علمای کشور یمن در بقعه ناصرالحق آمل با تبریک عید غدیرخم، بیان داشت: عید غدیرخم عید اکمال دین و اتمام نعمت است که باید خداوند منان را شاکر باشیم که شیعه امام علی(ع) هستیم.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که وحدت کشورهای اسلامی سبب ترویج فرهنگ علوی می شود، تصریح کرد: متعهد هستیم براساس تحولات بین المللی به دنبال وحدت باشیم که این امر سبب خواهد شد تا سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) ترویج پیدا کند.

 

مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر این که بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) سبب سعادت و رستگاری انسان می شود، بیان داشت: باید تلاش ما در راستای بهره گیری از سیره نورانی و برنامه زندگانی اهل بیت معصومین(ع) باشد.

 

وی با بیان این که امروز مفتخریم در سرزمین تبرستان حضور داریم، تصریح کرد: در این منطقه نخستین حکومت علوی از سوی ناصرکبیر اطروش برقرار شده است.

 

حجت الاسلام موسوی، ادامه داد: ناصرکبیر اطروش در این منطقه نقش آفرینی کرده و توانست نخستین حکومت شیعی علوی را در منطقه شمال ایران برپا کرده و توسعه و گسترش دهد.

 

مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، تصریح کرد: خداوند منان را شاکر هستیم که ناصرالحق این منطقه را برای دین و برقراری حکومت انتخاب کرده است و شما عزیزان امروز در بقعه این مرد بزرگ حضور دارید.

 

وی با بیان این که مجمع جهانی اهل بیت(ع) از آغاز صدور دستور مقام معظم رهبری برای بازسازی بقعه ناصرالحق اقدام های ارزنده ای انجام داده است، گفت: چاپ سه کتاب و برگزاری همایش بین المللی ناصرکبیر اطروش با حضور علما و متفکران کشورهای اسلامی از این دست برنامه ها بوده است.

 

حجت الاسلام موسوی، ادامه داد: امسال نیز به توفیق خداوند متعال علما و متفکران کشور یمن در این بقعه حضور پیدا کرده و قرار است پس از این مراسم در همایش بین المللی در شهر مشهد حضور پیدا کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات