۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۲۵۷۳۳
امام جمعه نور:

تقویت ولایت فقیه عامل عزت و عظمت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که ولایت موتور حرکت جامعه اسلامی است، گفت: امروز دشمنان در رسانه ها به صورت شبانه روزی علیه ولایت فقیه تبلیغ می کنند چون ولایت فقیه سد محکمی در برابر منافع مستکبران عالم است.
امام جمعه نور

حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با اشاره به جایگاه والای امامت و ولایت، گفت: هر جامعه ای مرکب از عناصر و اجزای مختلف است و همانند بدن انسان  که این اجزا و عناصر در کنار و با اتحاد و انسجام یک قدرت را تشکیل می دهند.

  

امام جمعه نور افزود: همه عناصر و اجزای جامعه اسلامی در کنار هم می توانند تأثیرگذار باشند و در این جامعه اگر رهبر و پیشوا نباشد جامعه اسلامی یک جامعه بی هدف و  بی تاثیر خواهد بود.

 

وی با بیان این که جامعه بدون رهبر جامعه ای خنثی بوده که از  مسیر و هدف دور است و چه بسا که به بیراهه رود، ادامه داد: بعد از  حضرت عیسی(ع) قرن ها گذشت و جامعه بشری رهبر آسمانی نداشت که جامعه منحرف و به جاهلیت کشیده شد و انواع خطرها جامعه را تهدید می کرد تا خدای متعال حضرت محمد(ص) را مبعوث کرد.

 

حجت الاسلام باقرزاده افزود: پیامبر گرامی اسلام رهبر آسمانی و مورد تأیید خدا بوده و  ایشان توانست جامعه بشری را نجات دهد و اگر امام نباشد جامعه به انحراف کشیده شده و تحت سیطره زورگویان قرار می گیرد.

 

امام جمعه نور با بیان این که تدبیر الهی بر این قرار گرفته که بعد از وجود پیامبر، رهبری جامعه بر دوش امام معصوم(ع) باشد که تضمین کننده جامعه از انحراف باشد، گفت: براساس روایت امام صادق(ع) که ستون و پایه های اسلام را چند چیز معرفی کردند که یکی از آن ها ولایت است که هیچ کدام از آن ها به ولایت نمی رسد.

 

وی با تاکید بر این که ولایت و امامت قلب جامعه اسلامی است، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام در این راستا فرمودند اگر می خواهید در راه مستقیم بمانید  به ولایت چنگ بزنید که پیام غدیر نیز همین است و پیامبر می خواست بیان کند اگر در جامعه اسلامی نماز ضعیف باشد جامعه منهدم نمی شود اما اگر ولایت و امامت نباشد جامعه به بیراهه می رود.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که من و شما نسبت به ولایت وظایفی داریم که فراتر از محبت، پیروی و  اطلاعت است، تصریح کرد: امروز غدیر خم می تواند عامل وحدت بوده اگر همه گوش ها شنوا باشد.

 

امام جمعه نور با اشاره به این که اگر پیام غدیر جدی گرفته می شد جامعه اسلامی در چنبره قدرت مستکبران گرفتار نبود، تصریح کرد: امروز ما در سایه ولایت فقیه این همه اقتدار داریم و اگر ما هم ولایت نداشتیم طعمه زورگویان عالم می شدیم.

 

وی با بیان این که امروز برکاتی که جمهوری اسلامی ایران و شیعیان از آن برخوردار هستند  در سایه  پایبندی به پیام غدیر است، بیان داشت:  ما افتخار می کنیم که با پیروی از پیام غدیرخم در دنیا پیشتاز همه مسلمانان عالم هستیم.

 

حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: امروز ولایت فقیه در نظام اسلامی ما یک تابش است از تابش نور خورشید ولایت امام علی(ع) و یک قطره ای از اقیانوس ولایت امام علی(ع) است، اما از همین یک قطره چه برکاتی به جامعه اسلامی ما رسیده است.

 

امام جمعه نور با بیان این که به حول قوه الهی جمهوری اسلامی قدردان ولایت است، گفت: ولایت به عنوان موتور حرکت جامعه است و امروز دشمنان ما در سایت ها و  رسانه ها بر علیه نماز من و شما خیلی تبلیغ نمی کنند اما شبانه روز بر علیه ولایت فقیه تبلیغ می کنند چون ولایت فقیه نگذاشته است منافع این ملت طعمه  بیگانگان و زورمندان عالم شود./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات