۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۲۵۷۹۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

روشندلان جامعه اسلامی با چشم دل نظاره گر واقعیت ها هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روشندلان جامعه اسلامی با چشم دل واقعیت ها را نظاره گرهستند، گفت: نابینایان که به مراتب از لحاظ تقوا و عطوفت از همه افراد بینا برتر و بالاتر هستند در قیامت با چشم باز محشور می شوند و هر کسی که در این مسیر نبوده نابینا است.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در جمع روشندلان آملی که به مناسبت روز جهانی نابینایان برگزارشد با اشاره به این که روشندلان جامعه اسلامی با چشم دل واقعیت ها را نظاره گرهستند، گفت: شما عزیزان کارهای خود را با فراگرفتن قرآن شروع کردید و بر خلاف افراد بینا با چشم بصیرت کلمات آن در جان خود پرورش می دهید.


وی افزود: چشم سر یک ابزار کار بوده و مابقی به جان مربوط است که زن و مرد ندارد و اگر جان خوب بود جان پاک بوده و گرنه جان ناپاک است.


امام جمعه آمل تصریح کرد: شما روشندلان معلم، راهنما وا ستاد همه انسان هایی هستید که هنوز به واقعیت دل پاک دست پیدا نکردند.


 حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: نابینایان که به مراتب از لحاظ تقوا و عطوفت از همه افراد بینا برتر و بالاتر هستند در قیامت با چشم باز محشور می شوند و هر کسی که در این مسیر نبوده نابینا است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که آدمی وقتی می خواهد چیزی را عمیق بفهمد باید عمیق نگاه کند، گفت: این امر تنها با چشم دل امکان دارد که قران کریم تأکید می کند که با بینش و بصیرت از ظواهر عبور کنید و باطن را توجه داشته باشید.


وی با تاکید بر این که فرد نابینا می تواند از همه امکانات موجود در جامعه استفاده کند اگر چه هیچ کار مفیدی نتواند انجام دهد، بیان داشت: در صورتی که نابینایان با وجود داشتن استعدادهای شگرف و مهارت های متعدد باز هم از حداقل حقوق خود محروم هستند که باید با سختی و مرارت روزگار را سپری کنند.


امام جمعه آمل با اشاره به این که جامعه بشریت لازم است تا با بهره گیری از الگوهای رفتاری مطرح شده در اسلام در ارتقای نیازهای قشر نابینایان کوشا بوده و اهتمام لازم در راستای رفع مسائل و مشکلات این افراد وجود داشته باشد، گفت: نابینایان حق استفاده از همه امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارند و آن ها مانند سایر افراد جامعه حق دارند در مساجد و مکان ها و مراسمات مذهبی شرکت داشته باشند.


حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که اهتمام ارزنده ای باید در راستای رفع مشکلات نابینایان وجود داشته باشد، بیان داشت: این یک حق برای این عزیزان بوده که باید شرایط لازم برای زندگی بهتر این افراد فراهم شود.


نصرت‌الله حسن‌زاده، رییس بهزیستی آمل نیز در این مراسم گفت: در شهرستان آمل 408 نابینا و کم بینا وجود دارد که تحت پوشش قراردارند که از این تعداد هجده نفر دانش آموز و چهار نفر دانشجو هستند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات