۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۲۶۶۶۲
افتخاری:

مجلس شورای اسلامی از اوقاف و وقف‌های قرانی حمایت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی و به خصوص کمیسیون فرهنگی در حمایت از اوقاف و وقف های قرانی ابراز داشت: در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی نشست های مختلفی در فراکسیون قرآن و عترت برگزار شده است تا بستر مناسب برای فعالیت موسسات قرآنی فراهم شود.
لاله افتخاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در نخستین هم اندیشی وقف قرآنی، با حضور اساتید، صاحب نظران و مدیران فرهنگی کشور که پیش از ظهر امروز در هتل ارم تهران برگزار شد، گفت: از جمله راه‌کارهای وقف قرآنی، دادن اموال، درآمد، تجهیز نیازمندی های مراکز قرآنی است که در این رابطه باید از ایتام قاری و حافظ قرآن، تألیفات و مستندات قرآنی حمایت شود.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی درباره جذب مشارکت‌های خرد مردم در وقف اظهار داشت: افرادی هستند که وقف‌های خرد دارند که لازم است که مشارکت این وقف‌ها را بستر سازی کنیم و باید در این زمینه اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما انجام شود تا مردم تشویق شوند.

وی درباره فعالیت‌های اخیر فراکسیون قرآن و عترت عنوان کرد: پیشنهاداتی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی از سوی نمایندگان عضو فراکسیون قرآنی داده شده است که بر اساس آن، اولویت بخشی اشتغال و دادن مسؤولیت به قرآنیان با صلاحیت، استفاده از پژوهش‌های مرتبط و تجربیات موفق برای قرار دادن موقوفات در بستر مناسب قرآنی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

افتخاری به برکات وقف اشاره کرد و با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی و به خصوص کمیسیون فرهنگی در حمایت از اوقاف و وقف های قرانی ابراز داشت: در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی نشست های مختلفی در فراکسیون قرآن و عترت برگزار شده است تا بستر مناسب برای فعالیت موسسات قرآنی فراهم شود./807/پ203/ص

 

ارسال نظرات