۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۲۷۱۱۴
رییس جمهور در جمع علما و ایثارگران زنجان:

ملت عاشورایی ایران از هیچ قدرتی نمی هراسد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که پیام عاشورا ایستادگی در برابر ظلم و استکبار است گفت: تا زمانی که با امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا هستیم از هیچ چیزی ترس و واهمه ای نداریم و در برابر قدرت های جهانی پیروزیم.
رييس جمهور در جمع روحانيان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از علما و خانواده های جانبازان و ایثارگران استان زنجان، ترویج دین را در سایه فداکاری های امام حسین (ع) دانست و گفت: ترویج دین در سایه فداکاری های امام حسین (ع) انجام شده است.

عاشورا منشأ بسیاری از تحولات در تاریخ کشور بوده است
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با اشاره به بار سنگین تبلیغ دین بر دوش روحانیت اظهار داشت: روحانیت شیعه در سایه محرم امام حسین (ع) توانست این بار سنگین تبلیغ دین را در قرن های متمادی به دوش بکشد و از این رو وجه تشابه علما و ایثارگران در این است که ایثارگران در دامان علما پرورش یافته اند و علما نیز در سایه فداکاری های آنها توانسته اند به تبلیغ دین بپردازند.

رییس جمهور در ادامه افزود: اگر به تاریخ پر فراز و نشیب کشورمان توجه کنیم می بینیم که نقش ماه محرم در پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی و همچنین در پیروزی دفاع مقدس بسیار پر رنگ است و انقلاب از زمانی کلید خورد که امام در ماه محرم اعلامیه ای صادر نمودند که تقیه در این زمان حرام است و مردم باید بر علیه شاه قیام کنند و پس از آن بود که در نوحه های عزاداری ها هم مباحث انقلابی وارد شد.

رییس قوه مجریه در ادامه با اشاره به دیگر حوادث ماه محرم تصریح کرد: در نزدیکی های پیروزی انقلاب حرکت هایی منجر به پیروزی انقلاب و سرنگونی شاه شد که از قم و تبریز و یزد و از دیگر مناطق کشور آغاز و تا ماه محرم سال 57 ادامه یافت که همان محرم سبب سرنگونی شاه شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از همان سال بود که نام محرم بر سر زبان ها افتاد و خبرنگاران جهانی از ما در مورد آن سؤال می کردند و حتی یک بار خبرنگاری در پاریس از ما پرسید که این تاسوعا و عاشورا کیست که شاه ایران این قدر از او می ترسد.

رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه عاشورا منبع تمام انرژی رزمندگان دوران دفاع مقدس توصیف و تأکید کرد: این حادثه عظیم با تمام عظمتش منبه انرژی ما در دروان دفاع مقدس بود و این منبع فیض بود که به رزمندگان روحیه مقاومت در برابر اکثریت کشورهای جهان که با صدام همکاری می کردند را می داد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با اشاره به تجهیزات سنگین ارتش عراق در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: خیلی کار بزرگی آن دوران صورت گرفت که رزمندگان توانستند در برابر امکانات بسیار و تجهیزات سرشار ارتش عراق که از کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه و امریکا و چندین کشور دیگر گرفته بود ایستادگی کنند و البته آن شهدا دست پرورده همین خانواده های معظم شهدا هستند.

وی در ادامه عاشورا را منبع ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ خواند و گفت: منبع بزرگ ما برای ایستادگی و ایثار کربلا و ابا عبد الله (ع) است و تا زمانی که با امام حسین (ع) هستیم از هیچ چیزی ترس و واهمه ای نداریم و تا وقتی که با کربلا و عاشورا پیوند داریم در برابر تمامی قدرت های جهانی پیروزیم چرا که همه آنها در برابر منبع حق هیچ هستند.

شوخی آیت الله مهدوی کنی با رییس جمهور
رییس جمهور در ادامه ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی ایشان را یکی از ستون های انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به خاطره ای از ایشان تصریح کرد: یکی از شاگردان مکتب امام حسین (ع) و امام صادق (ع) آیت الله مهدوی کنی (ره) بود که بنده در سال 53 در مسجد ایشان منبر می رفتم و یک بار ایشان به شوخی به بنده عرض کردند که با این سخنرانی ها هم خودت را گیر می اندازی و هم من را که البته من فرار کردم و ایشان دستگیر شدند.

رییس قوه مجریه در ادامه خاطر نشان کرد: ایشان یکی از ستونهای انقلاب اسلامی و روحانیت مبارز بود و دیدیم که در تمامی مراحل زندگی خود و هنگام حضور در هر مسؤولیت و دستگاهی بار مسؤولیت آن را به خوبی به دوش کشید و نشان داد که شاگرد مکتب امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با بیان این که انسان در برابر جانبازان قطع نخاعی احساس حقارت می کند تأکید کرد: انسان وقتی به دیدن جانبازان قطع نخاعی می رود احساس حقارت می کند چرا که در برابر خود کوه صبر و استقامت را می بیند چون آنها با خدای خویش معامله کرده اند و این ها تهمان تربیت یافتگان مکتب عاشورا و کربلا هستند.

وی در پایان رسیدگی به خانواده های شهدا را از اولویت های کاری دولت یازدهم دانست و گفت: همواره وظیفه دولت نسبت به خانواده های شهدا مدّ نظر بنده بود و از همان روزی که حجت الاسلام والمسلمین شهیدی را برای ریاست بنیاد شهید فرا خواندم دغدغه های خود را با ایشان در قبال خانواده های شهدا در میان گذاشتم چرا که امروز اگر ایران اسلامی در میان کشورهای منطقه در حالت ثبات امنیتی به سر می برد از برکت خود شهدا و ایثارگران است. /949/پ202/ج
 

ارسال نظرات