۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۲۷۴۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

بصیرت افزایی مهم ترین پیام حماسه عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که بصیرت افزایی پیام والای حماسه عاشورا است، گفت: هر انسان مسلمانی وظیفه دارد تا در راستای ترویج و گسترش پیام ارزنده واقعه عاشورا به اندازه توان خود تلاش کند که مبلغان نیز در این ایام گرانقدر در این راستا وظیفه مهم و گرانقدری بر عهده دارند.
محرم الحرام

حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و عزاداری و سرور و سالار شهیدان، گفت: ماه محرم فرصتی ارزنده برای بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت(ع) و ارتقای معنویت بوده که باید از لحظه های ارزنده آن به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

 

وی با اشاره به این که قیام نورانی حضرت امام حسین(ع) سراسر درس آزادگی و ایمان به خداوند منان است، بیان داشت: انسان باید در تلاش بوده تا با بهره گیری از سیره ائمه معصومین(ع) در مسیر نورانی آنان گام برداشته و با انتخاب این مسیر نورانی راه سعادت و تعالی را طی کند.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با تاکید بر این که باید عزاداری های ما به گونه ای باشد که مورد رضایت خداوند متعال و اهل بیت معصومین(ع) قرار گیرد، تصریح کرد: باید سعی کنیم در این روزهای نورانی با اخلاصی برخواسته از عشق و ارادت به امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان ارادت واقعی خود را به خاندان مطهر ائمه معصومین(ع) نشان دهیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قیام حسینی در راستای حفظ و ارزش های دینی و ترویج امر ارزنده امر به معروف و نهی از منکر بوده است، افزود: یاران حضرت نیز نشان دادند همواره در مسیر حقیقت پیشگام بوده و تا آخرین لحظه بر عهد و پیمان خود هستند.

 

وی تصریح کرد: به برکت ولای امام حسین(ع) انسان می تواند به مراتب والا و ارزنده ای در نظام هستی دست پیدا کند که انسان باید تلاش کند انس و الفت خوبی با ائمه اطهار(ع) برقرار کرده و برنامه های زندگانی خود را در مسیر نورانی این بزرگواران قرار دهد.

 

حجت الاسلام اردشیرلاریجانی با بیان این که قیام سرور و سالار شهیدان برای احیای دوباره اسلام ناب محمدی(ص) بود، خاطرنشان کرد: تاریخ دین مبین اسلام هرگز عظمت و شکوه شهدای این حماسه ارزنده را فراموش نخواهد نکرد و رشادت و دلاورمردی حماسه سازان عاشورا الگویی برای آزادی خواهان عالم خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که توسل به ساحت نورانی و با عظمت امام حسین(ع) سبب گشایش در امور همگان می شود، بیان داشت: حرکت در مسیر ارزنده سالار شهیدان می تواند راهگشای زندگی انسان و کلیدی برای نجات او باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که بصیرت افزایی پیام والای حماسه عاشورا است که باید در راستای تبیین و ترویج آن اهتمام شایسته ای وجود داشته باشد، گفت: هر انسان مسلمانی وظیفه دارد تا در راستای ترویج و گسترش پیام ارزنده واقعه عاشورا به اندازه توان خود تلاش کند که مبلغان نیز در این ایام گرانقدر در این راستا وظیفه مهم و گرانقدری بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام اردشیرلاریجانی با بیان این که حرکت در مسیر اهل بیت(ع) بهترین سبک زندگی بوده که سبب عاقبت به خیری انسان می شود، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زندگی خود را در مسیر حق و حقیقت قرار دهد که در این صورت می تواند به مراتب والایی در نظام هستی رسیده و زمینه تقرب به خداوند متعال را فراهم کند.

 

 وی با تاکید بر این که حرکت در مسیر نورانی اهل بیت(ع) می تواند سرنوشت ساز بوده و آینده خوبی را برای ما به ارمغان آورد، گفت: دین مداری و حق محوری باید سرلوحه امور زندگی ما باشد تا بتوانیم به درجات والا دست پیدا کنیم.

 

گفتنی است؛ برنامه های سخنرانی حجت الاسلام عباس اردشیرلاریجانی، استاد حوزه علمیه قم، همزمان با دهه اول ماه محرم در مسجد صاحب الزمان(عج) و مسجد قائم(عج) شهرستان آمل برگزار خواهد شد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات