۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۲۷۹۱۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ عاشورایی عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، عامل عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را تبعیت از فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: ملت ولایتمدار و ظلم ستیز ایران اسلامی در 35 سال اخیر با الگوگیری از فرهنگ حسینی در برابر نظام سلطه و زورگویان عالم ایستادگی کردند.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، امام جمعه گلوگاه امروز در دیدار جمعی از مدیران این شهرستان با تسلیت ایام محرم و عزاداران سید و سالار شهیدان گفت: در این ایام  باید سعی شود شئونات ماه حرم حفظ تا خواسته ائمه اطهار(ع) برآورده شود.

 

وی با بیان این که عزاداری ها باید بر اساس اصول دینی باشد، ادامه داد: اگر زندگی و عزاداری ها و برنامه های زندگی ما بر اساس زندگی اولیای دینی باشد سعادت و نیکبختی نصیب حالمان خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه شئون زندگی فردی و اجتماعی ما باید رنگ و بوی حسینی به خود گیرد، تصریح کرد: اگر در همه امور زندگی فرهنگ حسینی را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم به حتم سعادت و تعالی نصیبمان خواهد شد.

 

حجت الاسلام میراحمدی عامل عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را تبعیت از فرهنگ عاشورایی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ولایتمدار و ظلم ستیز ایران اسلامی در 35 سال اخیر با الگوگیری از فرهنگ حسینی در برابر نظام سلطه و زورگویان عالم ایستادگی کردند.

 

وی با بیان این که فرهنگ ظلم ستیز عاشورایی عامل عظمت و اقتدار ملت بزرگ ایران شده است، ادامه داد: به حتم رمز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی نیز ادامه فرهنگ حسینی خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف فرهنگ حسینی گفت: فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نیز با تکیه بر همین فرهنگ عاشورایی توانستند دشمنان را شکست دهند.

 

حجت الاسلام میراحمدی با هشدار نسبت به ترویج بدعت ها و خرافات از سوی دشمنان در مراسم و برنامه های دینی جامعه اسلامی افزود: زدودن هویت دینی مجالس عزاداری به ویژه مجلس عزای حسینی مهم ترین هدف دشمن از ترویج بدعت و خرافه در هیأت ها و تشکل های مذهبی است.

 

وی رسالت روحانیت در شناسایی توطئه و هجمه های دشمنان و آگاهی بخشی جامعه در این خصوص مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: حضور مبلغان دینی در هیأت های مذهبی و تشکیل های دینی یک ضرورت مهم به شمار می رود و عامل کاهش بسیاری از آسیب ها خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی اصلی‌ترین نیاز و مؤلفه در تحکیم بنیان خانواده ها است که می‌تواند زمینه خوب تحکیم روابط خانوادگی شده و خانواده را در مسیر تعالی و عاقبت بخیری رهنمون شود. 

 

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که  فرهنگ مورد توجه رهبر معظم انقلاب، همان فرهنگ اسلامی است که باید سبک زندگی اسلامی بر آن حاکم باشد، ادامه داد: ماه محرم فرصت مناسبی است تا مبلغان دینی در این رابطه با تبیین درست قیام عاشورا و زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه روشنگری کرده و سبک زندگی ائمه معصومین(ع) را نهادینه کنند.

 

وی با تاکید بر رعایت سبک زندگی اسلامی در خانواده ها و الگوی زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، عنوان کرد: محبت، صمیمیت و عاطفه باید بر زندگی زوج های جوان ما حاکم شود./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات