۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۲۸۱۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

هدفمندی و محتوا مداری از مهم ترین ضرورت‌های تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که هدفمندی و محتوا مداری از ضرورت‌های تبلیغ است، گفت: مبلغ باید در هنگام تبلیغ به هدفمند بودن و محتوا مداری سخنرانی توجه کند زیرا سخنرانی و خطابه ای که دارای انسجام کافی نباشد نمی تواند مخاطب را به خود جذب کرده و موجب دلزدگی او از دین و مجالس عزاداری و اهل بیت می شود.
مدير کل سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در دیدار با مبلغان اعزامی و بو می به نقاط مختلف شهرستان خوسف با بیان این که مبلغ باید علا وه بر نشر احکام دینی رهنمودهای ولی فقیه و مسائل سیاسی روز را برای مردم تحلیل و تبیین کند، ادامه داد: مبلغ باید در نشر احکام دین رویکرد همه جانبه ای داشته باشد و دیدگاه جامعی از دین ارائه دهد تا هرکس درخور فهم و شخصیت خود بتواند مسائل دینی را درک کرده و براساس نیازهای خود از دین استفاده کرده تا در مسیر کمال هدایت شود.

 

وی افزود: تعریف تک بعدی و دیدگاه تک بعدی نسبت به دین توسط مبلغ مردم را از دین دور کرده و چنین مبلغی نمی تواند جذب حداکثری داشته باشد بنابراین بهتر است دین را به همان شکل که هست به صورت جامع برای مردم تبیین کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که در حال حاضر شرایط موجود ایجاب می کند مردم از انسجام و اتحاد بیشتری در سطح کشور برخوردار باشند، گفت: ما زمانی می توانیم از مردم انتظاری یاری در عرصه های مختلف را داشته باشیم که وضع موجود را به خوبی برای آنها تحلیل کرده و ارهکاری پیشرفت را به آنها ارائه دهیم زیرا در این صورت است که مردم با بصیرت کافی دولت و نظام را در عرصه های مختلف حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که باید در عرصه تبلیغ شکل و محتوای خطابه دارای جاذبه باشد، افزود: در هنگام تبلیغ باید با استفاده از چند منبع مطالبی را آماده کنیم که مورد پسند عامه مردم واقع شود و از سوی دیگر دارای محتوای عمیقی باشد و ما می توانیم در قالب آن عصاره و چکیده دین را به مردم منتقل کنیم.

 

وی با بیان این که در تبلیغ هدف داشتن سخنرانی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: متاسفانه یکی از اشکال های مجالس مستمع‌مداری به جای وظیفه‌مداری است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که شبکه تبلیغ باید با مطالعه سخنرانی کند، ادامه داد: نباید به بهانه خواب‌محوری کیفیت مجالس ائمه اطهار(ع) نادیده گرفته شود.

 

 حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: مبلغان باید مخاطب شناس و زمان‌شناس باشند و بداند نیاز جامعه امروز چه مباحث و موضوعاتی است.

 

وی از روحانیون و مبلغان درخواست کرد تا در مجالس خود به تحلیل و تبیین مسائل تاثیرگذار در زندگی مردم بپردازند و احیای امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که بعضی از مبلغان از سیاست‌گریزان هستند، یادآور شد: تحلیل سیاسی به‌ جا و به موقع از ضرورت‌های تبلیغ است اما نباید تمام منبرها سیاسی باشد تا عده‌ای از مجالس روی گردان شوند./968/پ202/ب

ارسال نظرات