۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۲۸۳۹۳

فعالیت‌های مدرسه علمیه امام باقر در یک نگاه

خبرگزاری رسا ـ در حال حاضر 290 طلبه در پایه‌های تحصیلی اول تا ششم سطح مقدمات در حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
حجت الاسلام سيد محمد باقر حجازي، مدرسه علميه امام محمد باقر

حجت الاسلام سید محمد صادق حجازی، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر علیه السلام(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی این مدرسه گفت: در حال حاضر 290 طلبه در پایه‌های تحصیلی اول تا ششم سطح مقدمات در حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

 

حجت الاسلام حجازی بیان کرد: توکل بر خداوند، توسل به ائمه اطهار(ع) و تلاش فردی سه اصل مهم در زندگی طلبه است؛ که این سه هدف در مدرسه امام باقر(ع) به طلبه‌ها آموزش داده می‌شود.

 

 مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) ابراز کرد: اگر مدرسه دارای سطح علمی بالایی باشد و بهترین استادها برای تدریس استفاده شوند ولی تلاش فردی دانش‌پژوهان نباشد پیشرفت و موفقیت تحصیلی  حاصل نمی شود.

 

وی به امکانات و تجهیزات علمی مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: کتابخانه این مدرسه یکی از امکانات علمی این مدرسه است، در این کتابخانه 22 هزار جلد کتاب درباره موضوعات معارف اسلامی و علوم حوزوی وجود دارد.

 

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: سالن مطالعه این کتابخانه 180 نفر ظرفیت برای مطالعه دارد؛ طلبه‌ها برای پژوهش‌های خود می‌توانند به این کتابخانه مراجعه کنند، چون در منطقه نیروگاه چنین کتابخانه‌هایی وجود ندارد، طلاب سطوح عالی و در س خارج نیز می‌توانند از منابع و سالن مطالعه کتابخانه مدرسه امام محمد باقر (ع) بهره ببرند.

 

وی ورزش را سبب سلامتی، نشاط، شادابی و افزایش روحیه علم‌آموزی در دانش‌پژوهان دانست و گفت: یکی از تسهیلات و امکانات رفاهی مدرسه امام محمد باقر(ع) وجود سالن و امکانات ورزشی مناسب است که دانش‌آموزان شبانه‌روز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

 

 وی به برنامه‌های فرهنگی و معنوی مدرسه امام محمد باقر(ع) اشاره و ابراز کرد: تلاوت روزانه آیات شریفه قرآن، قرائت روزانه زیارت عاشورا، ذکر حدیث کساء و دعای توسل از برنامه‌های فرهنگی این مدرسه است و طلبه‌های این مدرسه با برنامه‌ریزی خاصی در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند که سبب پیشرفت معنوی آن‌ها می‌شود./998/ت302/ی

ارسال نظرات