۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۲۸۴۷۹

اعلام ویژه‌ برنامه‌های حرم رضوی در تاسوعا و عاشواری حسینی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی خبر داد.
حرم مطهر رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این خبر اظهار داشت: ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی یکشنبه 11 آبان ماه ساعت17:30 در رواق امام خمینی (ره) برگزار می شود.

 

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه  و حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور دراین شب به ایراد سخنرانی می پردازد.

 

حجت الاسلام حسینی قرائت زیارت امین الله، قرائت زیارت عاشورا، و مرثیه سرایی وسینه زنی از جمله برنامه های این مراسم عنوان کرد که که از سوی علی ملائکه، سیدناصرکهربایی، احمدواعظی  وجعفر ملائکه مداحان و ذاکران بیت(ع) صورت می گیرد.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه از برگزاری مراسم روز تاسوعای حسینی خبرداد و افزود: مراسم ویژه روز تاسوعای حسینی از ساعت صبح 9 تا 12 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود که قرائت زیارت حضرت اباالفضل سلام الله علیها، مرثیه‌سرایی و عزاداری، سخنرانی آیت الله سید احمدعلم الهدی، امام جمعه مشهد و حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضومجلس خبرگان رهبری از برنامه های این مراسم است.

 

عاشورا

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه گفت: مراسم عزاداری و سوگواری شب شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین(ع) بعداز نماز مغرب و عشاء در جمع سوگواران آن حضرت با مرثیه سرایی و عزاداری مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و قرائت زیارت عاشورا در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در این شب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور و حجت الاسلام عبدخدایی استاد حوزه علمیه مشهد به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: ویژه برنامه روز عاشورا از ساعت 9 صبح تا 15:30 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضومجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، استاد حوزه علمیه در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مرثیه سرایی و عزاداری، مقتل خوانی، قرائت زیارت عاشورا به طورکامل(با صد سلام) و زیارت ناحیه مقدسه از سوی محمدعطاپور، خالق پور، عارف، علی ملائکه از دیگر برنامه های ظهر عاشورا در حرم مطهر‌رضوی است.

 

خطبه‌خوانی شب عاشورا

 

حجت الاشلام حسینی با اشاره به آئیین خطبه خوانی شب عاشورا عنوان کرد: این مراسم مطابق هرسال دوشنبه 12 آبان‌ماه مصادف با شب عاشورای حسینی پس از نماز عشاء در رواق دارالحکمه و صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که شامل قرائت قرآن از سوی حفاظ حرم مطهررضوی، قرائت خطبه شب عاشورا نوحه‌خوانی و شمع گردانی است.

 

اجتماع عظیم عزادان

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبرداد: اجتماع عظیم عزاداران حسینی پس از اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا همزمان با گرامی‌داشت 13 آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در صحن جامع حرم مطهر رضوی صورت می گیرد.

 

شام غریبان

 

حجت الاسلام حسینی به برگزاری مراسم شام غریبان همزمان با گرامی‌داشت شهدای حرم مطهر رضوی اشاره و عنوان کرد: مراسم عزاداری و سوگواری شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام مقری، قرائت زیارت وارث، دعای توسل و مرثیه سرایی و عزاداری در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: ویژه برنامه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم مطهر رضوی سه شنبه13 آبان‌ماه ساعت15 در رواق دارالهدایه واقع در صحن جمهوری اسلامی برگزار می شود.

 

وی به برگزاری عزاداری و سوگواری شب شام غریبان حسینی ویژه خدام رضوی اشاره کرد و افزود: خدام بارگاه منور رضوی بعدازنمازمغرب وعشاء از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سمت حرم مطهر رضوی همراه با نوحه خوانی حرکت و در صحن جمهوری اسلامی اجتماع می‌کنند.

 

شهادت امام سجاد

 

حجت الاسلام حسینی بابیان ویژه‌برنامه عزاداری و سوگواری شب شهادت امام سجاد علیه السلام یادآور شد: این مراسم چهارشنبه 14 آبان‌ماه ساعت 17:30 تا 18:45 با قرائت زیارت امین الله و زیارت وارث، سخنرانی و مرثیه‌سرایی و عزاداری مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در جمع زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) برگزار می شود./1308/ت302/ب4

ارسال نظرات