۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۲۸۶۳۸
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مهم‌ترین بُعد قیام امام حسین امر سیاسی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که مهم‌ترین بُعد قیام امام حسین(ع) امر سیاسی و اجتماعی آن است، از این‌که برخی با کج‌فهمی می‌گویند اسامی شهدای انقلاب اسلامی و هیأت‌ها را بر روی مجالس عزادری نگذاریم و در این مجالس مسائل سیاسی و روز را مطرح نکنیم، ابراز تأسف کرد.
حجت الاسلام و المسلمين علي محمدي در مراسم افتتاحيه مسابقات بين المللي قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، از حادثه کربلا به عنوان الگویی جامع برای همه انسان‌های آزادیخواه، مسلمانان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) نام برد.
 
وی در ادامه به بیان ابعاد مختلف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت و با اشاره به اهمیت بعد سیاسی و اجتماعی این نهضت، اظهار داشت: مهم‌ترین بُعد قیام امام حسین(ع) بُعد سیاسی و اجتماعی آن است که متأسفانه برخی بر خلاف آن حرف می‌زنند و می‌گویند در مجالس عزاداری آن حضرت بحث‌های سیاسی مطرح نکنید.
 
وی تصریح کرد: برخی با کج‌فهمی می‌گویند اسامی شهدای انقلاب اسلامی و هیأت‌ها را بر روی مجالس عزادری نگذاریم و در این مجالس مسائل سیاسی و روز را مطرح نکنیم، در حالی که امام حسین(ع ) برای مقابله با ظالمان و ستمگران قیام کرد و در این عصر همان کسانی که راه یزیدیان، بنی‌امیه و عباسیان را انتخاب کردند بیشتر از آنها به بشریت ظلم می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که بزرگ‌ترین منکر در دوران امام حسین(ع) حاکمیت حکومت فاسد یزید و خاندان بنی‌امیه بود که آن حضرت قیام در برابر این حکومت تا ساقط شدن آن را برگزیدند، گفت: در عصر ما بزرگ‌ترین منکر و خیانت حاکمیت هیأت‌ حاکمه دولتمردان آمریکا و اسرائیل غاصب است.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اصل قیام امام حسین(ع) برای امر مهم سیاسی و اجتماعی بود چراکه حکومتی فاسد، غاصب و بدون شایستگی در رأس حکومت مسلمانان قرار داشت، تمام زحمات پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و حضرت زهرا(س) را پایمال کرده و دوباره جامعه را به جاهلیت قبل از اسلام برگردانده بود.
 
وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) در یکی از منازل بین راه تا کربلا فرمودند که از جدم رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود «هر کسی حاکم ظالم، جائر و ستمکار را که محرمات الهی را حلال می‌شمارد، عهد و پیمان خدا را می‌شکند، مخالف سنت پیامبر عمل می‌‌کند و با بندگان خدا با ظلم و ستم رفتار می‌کند، ببیند و علیه او قیام نکند سزاوار است که خدا این شخص را با آن حاکم ظالم به جهنم ببرد».
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که امام حسین(ع) در این فرمایش بحث فردی را مطرح نکردند بلکه بحث حاکمیتی، سیاسی و اجتماعی که سرنوشت مسلمانان به دست آنها رقم می‌خورد را مطرح کردند، گفت: وقتی از طرف یزید به امام حسین(ع) برای بیعت پیغام داده می‌شود، ایشان آیه استرجاع را می‌خوانند و می‌فرمایند «فاتحه اسلام خوانده می‌شود که امت اسلامی به حاکمی مانند یزید مبتلا شود».
 
وی با اشاره به این‌که در مجالس نوحه‌خوانی و عزاداری برای امام حسین(ع) افزون بر بُعد روحانی و معنوی، بُعد سیاسی آن از همه جنبه‌ها بالاتر و مهم‌تر است، اظهار داشت: اگر ائمه اطهار(ع) فرمودند که هرکس در عاشورا بگرید یا بگریاند اجر بسیار دارد مسأله تباکی و گریه نیست بلکه مسأله سیاسی بوده و آن قیام در برابر حکومت ظالم و جائر است.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: عامل اصلی قیام حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا، تمام نابسامانی‌ها، ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها حاکمیت مجموعه نالایق، ظالم، ستمگر و بی‌صلاحیت بود؛ بنابراین آن حضرت راهی جز ساقط کردن این حکومت ظالم نمی‌بینند و تصمیم می‌گیرند در برابر آن قیام کنند.
 
وی با بیان این‌که امام حسین(ع) به ما درس مقاومت و مبارزه در برابر ظالمان را آموزش می‌دهد، گفت: امام راحل با الهام از جد بزرگوارش در سال 42 قیام کرد، نهضت امام حسین(ع) را الگوی خود قرار داد و فرمود حضرت سیدالشهدا تکلیف ما را روشن کرده است، ایشان دست به آن نقطه اصلی فساد گذاشت که تمام گرفتاری ما از آمریکا و اسرائیل است./971/پ202/ج
ارسال نظرات