۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۲۸۷۹۸
امام جمعه زاهدان:

دشمن به دنبال ایجاد دیوار بین شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با بیان اینکه مردم شیعه و سنی استان در کنار هم و در یک جهت حرکت می‌کنند، گفت: اگر کمبودی وجود دارد برای همه است و نباید مدام در گوش و فکر مردم، نگاه تبعیضانه نظام را القا نماییم.
 امام جمعه زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تجمع برخی معلمان در مقابل استانداری، گفت: در هفته‌ای که گذشت، شاهد برخی نا آرامی‌ها در مرکز استان بودیم که از نا امنی‌های اخیر در منطقه ناشی می‌شد.

 

وی تشریح کرد: در نظام اسلامی دو واژه حق و تکلیف هم برای مردم و هم برای مسؤولان نظام مورد استفاده قرار گرفته است، یعنی هم مردم به گردن حاکمان حق و تکلیفی دارند و هم حاکمان در برابر مردم حقوق و تکلیف خاص خود را دارا هستند. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مردم و حکومت از یکدیگر جدا نیستند در چنین شرایطی نباید با برخی کارهای احساسی، سبب تضعیف حکومت شویم.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به شهادت یک معلم در جنوب استان اظهار داشت: ما در استانی زندگی می‌کنیم که حوادث تلخ بسیاری را به خود دیده و چشیده است عده‌ای انسان منحوس، نیروهای خدومی را که به قصد خدمت درمانی، علمی و امنیتی انجام وظیفه می‌کنند به گلوله می‌بندند. در حالی که چنین چیزی در مکتب ما جایگاهی ندارد مگر اسلام تأکید نکرده که حق معلمی بالاتر از حق پدری است؟! گناه معلمی که به شهادت رسید، چه بود؟!

 

وی ادامه داد: اکنون مردم توقع امنیت و آرامش دارند حکومت و دولت نیز از مردم مطالبه همکاری دارند چرا که هر دو به اتفاق پازل نظام اسلامی را تکمیل می‌کنند اما باید بدانیم که مطالبات و پاسخگویی ما دور از انتظار نباشد باید در کنار هم بنشینیم و محذورات و مشکلات یکدیگر را در نظر بگیریم.

 

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: مردم عزیز اهل سنت، اهل دین و گوش به فتاوای روحانیت خود هستند. وظیفه علما و نخبگان اهل سنت در این برهه زمانی بسیار سنگین است. آنان باید با مردم صحبت کنند و همواره بر طبل مطالبه نکوبند بلکه خدمات نظام را هم ببینند. کجای قرآن گفته که اول به سراغ منکر برویم؟! ما از کوخ‌نشینی به کاخ‌نشینی رسیده‌ایم. از علمای اهل سنت انتظار داریم که حوادث تروریستی منطقه را در تریبون‌هایی همچون نماز جمعه محکوم کنند.

 

وی افزود: ما مردم سیستان و بلوچستان نه به شعار و تعارف بلکه به واقع با یکدیگر برادر و در یک آیین هستیم. اگر کمبودی وجود دارد، برای همه است. نباید مدام در گوش و فکر مردم، نگاه تبعیضانه نظام را القا نماییم. آرامش، دوستی، برادری و امنیتی را می‌خواهیم که الگوی دیگران قرار گیرد و شاهد هجمه دشمنان بر امنیت ملی و وحدت اجتماعی خود نباشیم./831/پ201/ب

ارسال نظرات