۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۲۸۸۳۷
امام جمعه بابل:

سبک زندگی حسینی سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، سبک زندگی حسینی را راهکار مقابله با هجمه های فرهنگی غرب دانست.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی دینی در دانشگاه نوشیروانی بابل  تصریح کرد: در ایام محرم شایسته است که سبک زندگی دینی سید الشهدا بیشتر مورد توجه جامعه ما قرار گیرد و لازمه این مسأله آشنایی کامل  و تحلیل رفتاری سید الشهدا است.

 

وی ادامه داد: سیدالشهداء(ع) سبکی از رفتار را به یادگار گذاشت که تنها  و تنها با نام امام حسین(ع) شناسایی شده است و کدهای مخصوص به خود دارد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل به یکی از سیره های رفتاری سبک زندگی سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: یکی از سیره های رفتاری در  سبک زندگی سیدالشهدا سبک رفتاری حریت است.

 

وی با بیان این مطلب که حریت به معنای آزادگی است خاطرنشان کرد: سبک حریت در مقابل سبک ذلت و تن دادن به  وابستگی و حقارت است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل حریت را رهایی از دام های شیطان و تعلقات مادی دنیایی بیان کرد و افزود: حریت و آزادگی مانع از گرفتار آمدن انسان در قید و بندهای مادی و دنیایی می گردد.

 

وی با بیان درس آموزی و عبرت آموزی در جریان کربلا گفت: علت رخ دادن آن جنایت عجیب و رفتار ذلیلانه قاتلان امام حسین(ع) این بود که آنها از درجه حریت سقوط کردند و تعلقات زندگی و وابستگی به دنیا و ذلت های آن  در کام آنها شیرین جلوه کرده است.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به وجود عوامل شکل دهنده حریت و آزادگی در وجود انسان تصریح کرد: یکی از عوامل مهم در شکل گیری حریت و آزادگی در وجود انسان وجود کرامت نفس و شرافت در انسان است.

 

وی افزود: شرافت گوهر وجودی انسان را شکل می دهد و انسان باید قدردان آن باشد و مبادا این کرامت را به اموری نازل بفروشد.

 

امام جمعه بابل با بیان این که سبک زندگی سیدالشهداء(ع) دعوت به حریت و آزادگی است، خاطرنشان کرد: بهای انسان چیزی جز بهشت نیست و اگر انسانی بخواهد نفس خود را به غیر از بهشت بفروشد ضرر کرده است.

 

وی افزود: اگر انسان در مسیر حیات خود به تعلقات دنیوی مانند همسر و فرزند و مقام و مال دل ببندد به گونه ای که دل کندن از آن سخت و سنگین جلوه دهد، این انسان در گردنه های زندگی سقوط می کند.

 

حجت الاسلام روحانی به ماجرای حر و حریت او پرداخت و گفت: آزادگی و ادب حر او را نجات داد تا در زمره یاران  سید الشهدا قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: بسیاری از افراد حاضر نشدند که ندای حق امام حسین(ع) را بپذیرند و عده ای در مقابل آن حضرت و عده ی دیگر  سعی کردند از ورود به هر دو دسته امتناع کنند.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که در معرکه و میدان قرار گرفتن و حق و باطل انسانی که در زمره گروه حق قرار نگیرد در گروه باطل قرار دارد تصریح کرد: هم کسانی که در مقابل امام حسین(ع) و یارانش قرار گرفتند و هم کسانی که ندای مظلومیت آن حضرت راشنیدند و یاری نکردند جزء جهنمی هستند.

 

وی افزود: نخستین نفری که از اول صبح عاشورا ندای حق سیدالشهدا را در لشکر عمر ابن سعد شنید و به ایشان لبیک گفت حر ابن یزید ریاحی بود و عاقبت او ختم به خیر گردید./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات