۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳
کد خبر: ۲۲۸۹۹۹
امام جمعه موقت ورامین مطرح کرد؛

تاثیرات مخرب شبکه های ماهواره ای بر روابط خانواده

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ورامین با بیان نظر دشمن مبنی بر نقاط قوت شیعه گفت: دشمن می‌خواهد ولایت، عاشورا و مهدویت را از شیعه بگیرد چون معتقد است تا زمانیکه شیعه از مرجعیت الگو بگیرد؛ ‌نمی توان با او مبارزه کرد.
حجت الاسلام  سيد محسن محمودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در مراسم عزاداری شب هشتم محرم هیئت رزمندگان اسلام شهرستان پاکدشت با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا با عنوان "سلام بر خون خدا و پسر خون خدا"، گفت: این سلام، تعبیر بزرگی است اما خدا که جسم نیست و خون ندارد، پس خون خدا یعنی چه؟


وی به نقل از بزرگان دین در پاسخ این سؤال گفت: این فراز سلام می کند بر کسی که خونخواهش خود خداست و خداوند خونخواه امام حسین(ع) است چرا که امام حسین(ع) تمام هستی، اهل بیت و اصحابش را برای خدا داد تا ولی دم ایشان خود خدا شد.


امام جمعه موقت ورامین با تأکید بر مشقات قیام کربلا گفت: بین آنچه در حوادث کربلا اتفاق افتاد، خداوند فقط یکجا به حسین(ع) عرض تسلیت داشتند و آن‌هم جایی نبود مگر بعد از شهادت علی اصغر(ع) که واقعا حادثه عجیبی در طول تاریخ بود.


وی با ضروری دانستن قیام کربلا بر بقای اسلام گفت: اگر کربلا و عاشورا نبود، دیگر چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند، عاشورا بود که اسلام را بیمه کرد و این وجود مبارک امام حسین(ع) بود که اسلام را جاودانه ساخت.


حجت الاسلام محمودی با بیان دین گریزی بنی امیه گفت: امویان نمی توانستند حرف حق را دنبال کنند چون شکم هایشان از حرام پر شده بود و این شد که عده ای از آنان که از یاران نزدیک پیغمبر هم بودند مقابل حسین(ع) قرار گرفتند.


وی ادامه داد: عده ای وقتی حضرت علی اکبر(ع) را در میدان نبرد دیدند، گمان بردند پیغمبر(ص) آمده است، اما متأسفانه با دیدن چهره شبه پیغمبر(ص) باز هم به راه اشتباهشان ادامه دادند و در مقابل خاندان رسول خدا(ص) قرار گرفتند.


مدیر مسؤول نشریه فرهنگ اسلام خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی توسط امام(ره) و با فریاد دفاع از مظلوم و با شعارهای عاشورایی تأسیس شد و امام(ره) هم زمینه شکل گیری این انقلاب را واقعه عاشورا عنوان کرد.


وی با اشاره به پشیمانی عده ای و حرکت توابین بعد از قیام عاشورا گفت: اگر در شرایط و زمان لازم راه را درست تشخیص ندهیم، بعد از مدتی دیگر اثر ندارد و امروز باید دانست که زیر پرچم چه کسی قرار بگیریم و از که پیروی کنیم که لازمه‌ی آن داشتن بصیرت کافی است.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با بیان حوادث تلخ عاشورای سال88 و سکوت عده ای از سران گفت: زمان حضرت علی(ع) یک عمروعاص وجود داشت که با حضور آن تا عده ای قرآن را بر سر نیزه دیدند، گفتند ما با قرآن نمی جنگیم؛ اما امروز صدها عمروعاص وجود دارد.


وی با اشاره به طرح شبهه افکنی رسانه های غربی مبارزه با تهاجم فرهنگی عمروعاص های زمان را ضروری دانست و گفت: متأسفانه بعضی خانواده ها بدون توجه به اثرات مخرب شبکه های ماهواره ای، پای این ترفند فرهنگی عمروعاص ها را به خانه باز کرده اند، اما شیعه عاشورایی خوب می داند خط خودش را از کجا بگیرد و ادامه دهد.


حجت الاسلام محمودی، علی اکبر(ع) و قاسم بن الحسن(ع) را دو الگوی بارز برای نسل جوان عنوان و توصیه کرد: مکتب حسین(ع) همه چیز را برای ما روشن ساخته است، مواظب باشید دشمن عقایدتان را به بیراهه نبرد.

 

پیوند انقلاب با عاشورا؛ سرمایه امروز ما

وی پیوند انقلاب اسلامی با عاشورای حسینی را سرمایه امروز ایران مطرح کرد و از جوانان خواست تا آنرا حفظ کنند.


امام جمعه موقت ورامین ضمن درود بر خانواده شهیدان گفت: رزمندگان انقلاب اسلامی، خطرات جنگ را به جان خریدند تا نشان دهند هنوز هم می توان عاشورایی زندگی کرد.


وی با بیان نظر دشمنان مبنی بر نقاط قوت شیعیان گفت: دشمن می‌خواهد ولایت، عاشورا و مهدویت را از شیعه بگیرد زیرا معتقد است تا زمانیکه شیعه از مرجعیت الگو بگیرد؛ ‌نمی توان با او مبارزه کرد چون راهش را درست می رود.


محمودی در پایان خاطرنشان کرد: میرزای شیرازی بعد از شنیدن خبر اثرات مثبت فتوای لغو امتیاز تنباکو، در فکر فرو رفت و گفت متأسفانه امروز دشمن پی به نقطه قوت شیعه برده است.


گفتنی است هیئت رزمندگان اسلام شهرستان پاکدشت هرشب بعد از زمان مغرب و عشا تا شب13محرم با سخنرانی حجت الاسلام محمودی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان اقامه عزا می نماید./804/پ202/ب

ارسال نظرات