۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۲۹۰۵۶
مدیر حوزه علمیه لرستان:

استکبارستیزی مهم ترین پیام نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه لرستان، استکبارستیزی را مهم ترین درس عاشورا بیان کرد و گفت: باید به اهداف قیام امام حسین(ع) توجه کنیم.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر استانی حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، بیان داشت: تاسوعاو عاشورا که نهم و دهم محرم است در بین شیعیان جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

 

وی با اشاره به این که حوادث مهم واقعه کربلا در روز نهم و دهم ماه محرم اتفاق افتاد، افزود: برپایی مراسم عزاداری در این ایام از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که نهضت حسینی و عاشورا درس فراوانی به ما آموخت، عنوان داشت: استکبارستیزی مهم ترین درس عاشورا است.

 

مدیر حوزه علمیه لرستان افزود: جوانان جامعه امروز برای مقابله با باطل، باید آگاهی و  بصیرت خویش را نسبت به توطئه های دشمنان افزایش دهند.

 

وی با تأکید بر توجه به اهداف و پیام قیام عاشورا، خاطرنشان کرد: تبیین اهداف قیام عاشورا در این ایام باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، تصریح کرد: تبیین و ترویج فرهنگ عاشورا مهم ترین راه مقابله با دسیسه های دشمنان است.

 

وی در ادامه نقش هیأت های مذهبی را در تبیین فرهنگ عاشورا مؤثر دانست و بیان داشت: این هیأت ها در تبیین فرهنگ عاشورا باید از ورود خرافه جلوگیری کنند.  

 

مدیر حوزه علمیه لرستان افزود: تقویت ارزش های اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان، در حفظ فرهنگ عاشورا بسیار اثر گذار است.

 

حجت الاسلام مبلغی واقعه عاشورا  را یک مکتب انسان ساز دانست و خاطرنشان کرد: گسترش و تبیین فرهنگ حسینی و عاشورا در بقای دین و سلامت جامعه اسلامی نقش بسزایی دارد./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات