۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۲۹۴۰۲
امام جمعه موقت کاشان:

طاقت شنیدن یک دشنام در راه امر به معروف و نهی از منکر را نداریم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: امام حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر از همه چیز خود گذشت تا این فریضه الهی را در جامعه برپا کند اما ما طاقت شنیدن یک دشنام در راه امر به معروف و نهی از منکر را نداریم.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد بني هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد بنی هاشمی امام جمعه موقت شهرستان کاشان عصر امروز در مراسم مقتل خوانی ‹‹زیارت ناحیه مقدسه›› در سالن شهدای ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان گفت: یکی از گناهان بزرگ که امروز در جامعه رواج یافته و در حال افزایش است رباخواری است که خیلی از افراد بر اثر عدم آشنایی ناخواسته آلوده شده اند.

 

وی ربا خواری را خطر بزرگی برای فعالان کسب و کار در بازار دانست و با اشاره به اینکه چندین بلا بر ربا خوار نازل می شود یاد آورشد:  قلب ربا خوارسیاه می شود و عاطفه ای که باید نسبت به دین و اولیاء دین داشته باشد ندارد و برایش مهم نیست که در صحرای کربلا چه گذشت و در برایر منکرات بی تفاوت می شود و لباس دشمن را پوشیده و برای دشمن تبلیغ می کند.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی یاد آورشد: ربا دیدنی و فهمیدنی نیست لذا پیدا کردن رد پای ربا در زندگی سخت تر از  پیدا کردن رد پای مورچه ای که روی سنگ حرکت می کند می شود.

 

وی از اهالی کسب و کار خواست تا فرهنگ عاشورا را الگویی برای رونق کسب و کار خود قرار دهند و در کسب و کار با امام حسین(ع) معامله کنند تا شیطان نتواند وارد کسب وکار آنها شود.  

 

امام جمعه موقت کاشان همچنین بر آموزش راه های کسب و کار حلال تأکید کرد و گفت: روایت است اگر کسی نخواهد فقه حلال و حرام را بیاموزد اگر بیکار باشد و کاسبی نکند بهتر از این است که کاسبی کند.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی در عین حال بیکاری را جایز ندانست و با اشاره به این که اسلام از انسان بیکار متنفر است یاد آورشد: انسان بیکار نمی تواند محبوب خدا و پیامبرخدا باشد لذا جوان هایی که به خدا و پیامبرخدا اعتقاد دارند شایسته نیست بعد از نماز صبح به دنبال کسب و کار حلال نروند.

 

وی یاد آورشد: کاسب ها درگذشته پیش از طلوع آفتاب مغازه های خود را باز می کردند اما امروز برخی از کاسب کارها، نماز صبح آنها  قضا و مغازه های خود را نزدیک ظهر و یا بعد از ظهرنزدیک غروب باز می کنند.

 

امام جمعه موقت کاشان همچنین بر رعایت پنج خصلت دوری از رباخواری، قسم نخوردن، مخفی نکردن عیب دیگران و اجناس دیگران را بی ارزش قلمداد نکردن درکسب و کار تأکید کرد.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی در ادامه شهادت امام حسین(ع) را شهادت در راه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای این فریضه از همه چیز خود گذشت گفت: ما امروز برای احیای این فریضه فراموش شده حتی تحمل شنیدن یک دشنام را هم نداریم.

 

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز بعد از گذشت 1400 سال از شهادت امام حسین(ع) و یارانش در کربلا، مراسم های عزاداری محرم هر سال پر شور تر ازسال قبل برگزار می شود.  

 

لازم به توضیح است مراسم مقتل خوانی ‹‹ زیارت ناحیه مقدسه ›› همه ساله عصر عاشورا توسط مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمومنین کاشان با حضور هزاران نفر عزادار درسالن  شهدای بسیج سپاه کاشان برگزارمی شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات