۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۲۹۴۸۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تربیت عالمان متخصص و متعهد مهم ترین رسالت حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام به مهم ترین رسالت امروز حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: امروز مهم ترین رسالت حوزه های علمیه این است که عالمانی متخصص، متعهد و اخلاق مدار تربیت کند تا بتوان جامعه را به سمت ارزش های اسلامی سوق داد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز، در دیدار با مسؤولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه این استان و همچنین کارکنان مرکز تخصصی کلام شهرکرد، با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله(ع)، تربیت طلاب متخصص را از مهم ترین ضرورت های امروز حوزه های علمیه بیان کرد و گفت: اگر می خواهیم حوزه های علمیه کاربردی در جامعه داشته باشیم و روحانیان و طلاب بهتر به ایفای نقش در اسلام بپردازند، باید به سوی تخصصی کردن حوزه های علمیه و طلاب پیش رویم.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر گسترده بودن دامنه علم، فقه و اصول را به تنهایی پاسگخوی نیازهای امروز جامعه بشری ندانست و تصریح کرد: اگر چه فقه و اصول به عنوان پایه و مبنا محسوب می شوند اما با توجه به این که نیازمندی های بشری روز به روز در حال گسترش است؛ بنابراین باید با ایجاد تخصص در رشته های مورد نیاز جامعه، پاسخگوی درخواست ها باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که یکی از رشته های مورد نیاز امروز جامعه، قرآن و کلام و حتی امور مربوط به احکام شرعی است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در این عرصه پاسخگوی نیاز جامعه باشیم، باید متخصصانی تربیت کنیم که از همه نظر و در بخش های مورد نیاز به طور کامل تسلط داشته باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که حوزه های علمیه باید از هر گونه مسایل چالشی و تنش زا به دور باشند، ابراز داشت: یکی از مهم ترین نیازهای امروز حوزه های علمیه، داشتن فضای سالم و منسجم، به دور از هر گونه مسایل حاشیه ای است که باید در دستور کار متولیان حوزه های علمیه قرار گیرد.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، منیت و انتظارات یک جانبه را یکی از معضلات امروز حوزه های علمیه بیان کرد و گفت: باید در همه حال مراقب هوا و هوس و نفسانیات باشیم؛ بکوشیم که با استعانت از خداوند متعال و با پیشه کردن اخلاص، فضایی صمیمی و با محبت بر همه مجموعه های حوزه حاکم کنیم.
 
این مقام مسؤول به مهم ترین رسالت امروز حوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مهم ترین رسالت حوزه های علمیه این است که عالمانی متخصص، متعهد و اخلاق مدار تربیت کند تا بتوان جامعه را به سوی ارزش های اسلامی سوق داد.
 
وی در پایان با تشکر از زحمات مجموعه مدیران حوزه برای اندازی مرکز تخصصی کلام در استان، خواستار افزایش دیگر رشته های تخصصی حوزه در این استان شد./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات