۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۲۹۵۰۴
استاد حوزه علمیه بابل:

سبک زندگی حسینی مانع از سست شدن بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل بر ضرورت ترویج سبک زندگی حسینی در جامعه به ویژه در میان خانواده ها تأکید کرد و گفت: سبک زندگی حسینی مانع از تزلزل و سستی بنیان خانواده ها می شود.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع مردم بیل پی بخش گتاب بابل با بیان این که باید در زندگی سبک زندگی معرفی شده اسلام را به دقت اجرا کنیم، تصریح کرد: فرهنگ گفت و گو باید در میان زن و مرد و کل اعضای خانواده رایج شود تا بتوان خانواده ای مملو از آرامش داشت.

 

وی افزود: با همین نشستن و گفت و گو کردن، بسیاری از مشکلات حل می شود و سوء تفاهم ها و ذهنیت های منفی از بین می رود و به همین دلیل در سبک زندگی اسلامی این مسأله مورد تاکید قرار گرفته است.

 

امام جمعه گتاب بابل یکی از دلایل مهمانی و تاکید اسلام بر صله ارحام را گفت و گوی دوستانه بیان و خاطرنشان کرد: نباید اینطور باشد که تنها در مهمانی غذایی خورده شود و صحبت های متفرقه غیر ضرور بیان شود.

 

وی ادامه داد: باید شب نشینی هایی که گذشته مرسوم بود، دوباره احیا شود زیرا عدم گفت و گو موجب افزایش کینه ها و کدورت ها می شود.

 

حجت الاسلام تقی پور به نباید های گفت و گو در خانه اشاره کرد و گفت: نباید درباره دیگران در خانه صحبت شود مگر اینکه مسائل آنها مربوط به ما باشد زیرا صحبت از دیگران موجب مقایسه، حسرت، افسوس و چشم و هم چشمی می شود.

 

وی یادآوری خاطرات تلخ را از نباید های گفت و گو در خانه بیان کرد و افزود: همسران درباره گذشته های تلخ نباید صحبتی کنند زیرا یادآوری مشاجرات قبلی، ناراحتی های گذشته را ازدیاد می کند.

 

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به برخی روایات در خصوص رفتار و کلام ائمه معصومین(ع) در خانه تصریح کرد: صحبت در درون خانه باید به صورت رو در رو، صمیمانه و با صدای آرام باشد.

 

وی با بیان این که نوع رفتار ما در خانه موجب الگوگرفتن فرزندان در اجتماع می شود، افزود: سیره تربیتی امیرالمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی مناسب برای تبدیل به خانواده نمونه باید مورد توجه قرار بگیرد تا فرزندانمان این روش را در اجتماع خود نیز منعکس کنند.

 

حجت الاسلام تقی پور به روش امام حسین(ع) برای گفت و گو با عمر ابن سعد اشاره کرد و گفت: امام حسین علیه السلام تا آخرین لحظه با عمر سعد، بصورت خصوصی از روی شفقت در جهت اتمام حجت، اطلاع دادن و آگاه کردن او گفت و گو کرد.

 

وی بی برنامگی را از علل شکست خوردن گفت و گو در خانواده بیان و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از افراد برای همه جزئیات زندگی برنامه دارند اما برای گفت و گو در خانه بدون مقدمه و بی برنامه عمل می کنند.

 

امام جمعه گتاب، برخورد اخم آلود زن و شوهر را در خانه به دور از اخلاق و سبک زندگی حسینی عنوان کرد و تصریح کرد: برای نمونه دیده شده است که مرد در مجلس عزای امام حسین(ع) به اقامه عزا می پردازد و همسر او هم از خادمان این مجلس است اما در درون خانه با اخم با یکدیگر برخورد می کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات