۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۲۹۵۸۲
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان:

طمع انسان را به ذلت می کشاند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به این که طمع مهم ترین اسباب ذلت است، گفت: آنان که در کربلا در جبهه مقابل امام قرار گرفتند، طمع کردند و به خواری دچار شدند.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، در مراسم عزاداری چهارشنبه 14 آبان، در هیئت عماریون زاهدان، گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا دلایل بیعت نکردن با یزید را بیان کردند، ایشان فرمودند که ابن‌زیاد مرا وادار به انتخاب بین کشته شدن و ذلیل شدن قرار داده است در حالی که من از ذلت بیزار هستم که منظور از ذلت در کلام اباعبدالله(ع) بیعت با یزید است.

 

وی ادامه داد: طمع یکی از اساسی‌ترین اسباب ذلت است؛ آنان که در کربلا در جبهه مقابل امام قرار گرفتند، طمع کردند، طمع در مال، مقام، شهوت و قدرت سبب شد آنان به خواری دچار شوند، امام علی(ع) در روایتی می‌فرمایند انسان قانع، عزیز است و انسان طمع‌کار ذلیل می‌شود، تلاش در امور دنیوی و اخروی لازم است اما انسان نباید طمع کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: هرکس عاشق زندگی جاودانه باشد ذلیل می‌شود؛ باید بدانیم که کیفیت زندگی از بهتر از کمیت آن است، در روایت داریم که باهوش‌ترین مردم کسی است که بیش از همه به یاد مرگ است و بهتر از دیگران، خود را برای رویارویی با مرگ آماده می‌کند؛ داشتن بهترین‌ها در زندگی بد نیست اما وابستگی به آنها انسان را ذلیل می‌کند و زندگی‌کردن با یاد و اطاعت خدا، انسان را به مراتب بالایی خواهد رساند.

 

وی تصریح کرد: هیچ انسانی نباید به دنبال خوارکردن خود و دیگران باشد ضمن اینکه همه ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا اطرافیان ما رضایت نسبی از ما داشته باشند./831/پ202/ب

ارسال نظرات