۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۲۹۷۱۶
امام جمعه ارومیه تأکید کرد؛

عاشورا، درس ایستادگی در برابر ستمگران/ اعتماد به آمریکا دور از عقل و خرد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با بیان این که فرهنگ و سیاست رژیم صهیونیستی و آمریکا استمرار فرهنگ خونخوارانه یزید است، تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل هیچ گاه با مسلمانان سر سازگاری نداشته بنابراین اعتماد مسلمانان به آنان به دور از عقل و خرد است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: در این روز ظالمان با شهادت امام حسین (ع) و اصحاب این امام بزرگوار و همچنین با به آتش کشیدن خیمه‌های اهل‌بیت (ع)، ظلم و ستم را در حق این امام معصوم به سر حد رسانند.

  

وی با اشاره به تقارن روز 13 آبان با روز عاشورا گفت: روز عاشورا پیام رسان ظلم ستیزی با 13 آبان نماد مبارزه با استکبار جهانی که بنابر فرموده امام خمینی (ره) به عنوان انقلاب دوم نام گرفته است، تقارن داشتند که نشان دهنده گره آرمانهای انقلاب اسلامی با نهضت حسینی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیات قرآن که خداوند خطاب به مسلمانان می فرماید: «هیچ‌گاه اسرار خود را برای دشمنان فاش نکنید و به هیچ عنوان به آنان اعتماد نکنید»، تأکید کرد: در شرایط کنونی دشمن اصلی مسلمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی است که کشتارمسلمانان و از بین بردن اسلام تنها هدف این ظالمان است.

 

وی گفت: اخیرا سخنان باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا مبنی بر ایجاد توافق با کشور ایران نشان داد که باور کردن به سخنان بی پایه و اساس دولتمردان غاصب این کشور خیالی باطل و پوچ است.

 

خطیب جمعه ارومیه با بیان این که  فرهنگ و سیاست رژیم صهیونیستی و آمریکا استمرار فرهنگ خونخوارانه یزیدی است، تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل هیچ گاه با مسلمانان سر سازگاری نداشته و دشمنی خود را به صراحت به مسلمانان عنوان کرده‌اند بنابراین اعتماد مسلمانان به آنان به دور از عقل و خرد است.

 

وی با دعوت مسلمانان به تقویت روحیه استکبارستیزی خاطرنشان کرد: روحیه استکبارستیزی یک روحیه قرآنی، علوی و حسینی است بنابراین باید با تقویت این حس درونی به هیچ عنوان فریب دشمنان را نخوریم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به این که امام حسین (ع) درس آزادگی و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم را برای بشریت به ارمغان آوردند، گفت: ایستادگی در برابر ظالمان بزرگ ترین درس عاشورا است چراکه امام حسین (ع) و 72 نفر یاران و اصحاب خویش در مقابل سپاهیان یزید ایستادگی کردند و سر تعظیم فرونیاوردند که این بزرگترین واقعه تاریخ اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مردم فلسطین در مقابل تعرض اخیر رژیم اسرائیل به مسجدالاقصی از همه مسلمانان کمک درخواست کرده اند که بر همه مسلمانان واجب است که در مقابل ظلم و ستم به دیگران سکوت نکنند چراکه بی اعتنایی به وضعیت برادران دینی به دور از آیین اسلام است.

 

خطیب جمعه ارومیه در ادامه به شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: عبادت و راز و نیاز این امام بزرگوار مهم‌ترین درس برای مسلمانان است که باید با درس آموزی از این بزرگوار راز و نیاز با خداوند را در برنامه های خود بگنجانند.

 

وی نمازگزاران را به رعایت تقوای‌الهی توصیه کرد و گفت: تقوای‌الهی تنها مسیر به سوی رحمت الهی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به توصیف روز قیامت پرداخت و افزود: یاد خداوند و همچنین روز قیامت سبب دوری انسان از انجام محرمات می‌شود بنابراین طبق فرمایش امام حسین (ع): «با عبرت‌آموزی از سرنوشت گذشتگان همانا خداوند و روز محشر را یاد کنید»./936/پ202/ب4

ارسال نظرات