۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۲۹۷۶۲

همایش رهروان زینبی در اراک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ رهروان زینبی، با هدف آشنایی هر چه بیشتر بانوان عزادار با الگوی شجاعت و بردباری، عفاف و پاکدامنی، حضرت زینب کبری (س) و همچنین تبیین هر چه بهتر قیام فرهنگی عاشورا در شهر اراک برگزار شد.
همایش رهروان زینبی در اراک برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، همایش بزرگ رهروان زینبی، با هدف آشنایی هر چه بیشتر بانوان عزادار با الگوی شجاعت و بردباری، عفاف و پاکدامنی، حضرت زینب کبری (س) و همچنین تبیین هر چه بهتر قیام فرهنگی عاشورا، عصر روز پنجشنبه دوازدهم محرم الحرام (15 آبان) مصادف با ورود عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) به سرزمین کوفه و قرائت خطبه توسط ایشان در برابر درباریان و یزیدیان، در آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) شهرستان اراک برگزار شد.

 

در این همایش که با حضور گسترده بانوان عزادار و رهرو زینبی اعم از پیر و جوان، کودک و خردسال، همراه بود، در ابتدا با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، سخنرانی توسط نماینده ولی فقیه استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی و همچنین مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت الاسلام عباسیان، مداحی ومرثیه سرایی ذاکر اهل بیت (ع) حاج محمود قاسمی و سینه زنی و سوگواری بانوان عزادار عاشورایی برگزار شد.

 

آیت الله دری نجف آبادی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: واقعه عاشورا از دو سر فصل عمده و مهم تشکیل شده است که سرفصل اول این حماسه و نهضت را حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ورق می زند و سر فصل دوم عاشورا را، حضرت امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) تبیین و به چشم و گوش جهانیان می رسانند.

 

وی افزود: بعد از ظهر عاشورا و واقعه تلخ به شهادت رسیدن اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان و به اسارت رفتن آل الله، تمام سنگینی بار پیام رسانی، جهاد تبلیغی ، مبارزه با تخریب و مبارزه عملیاتی با دربار یزید و عبیدالله بن زیاد و دیگر یزیدیان تاریک دل بنا به مصلحت الهی به دوش این بانوی مکرمه و بزرگوار اسلام می افتد، و ایشان تا آخرین نفس های زندگی شان بر محور و طواف ولایت از این وظیفه الهی پاسداری و بردباری پیشه می کنند.

 

در ادامه حجت الاسلام عباسیان هدف از برگزاری این همایش بزرگ را چنین ابراز کرد: با توجه به روز دوازدهم محرم و روز ورود کاروان دلسوخته اباعبدالله الحسین (ع) به سرزمین کوفه، به نوعی قسم دوم قیام امام حسین (ع) که همان بخش فرهنگی قیام است از امروز با خطبه ها و افشاگری ها و تبیین اهداف عاشورا و همچنین تبلیغ و نشر معارف و احیأ دین توسط حضرت زینب کبری (س) آغاز شد. لذا به برکت این قیام قدسی تصمیم بر این گرفته شد تا هر سال در روز 12 محرم، بانوان عزادار حسینی و رهرو زینبی به تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) بپردازند و با این مهم میثاق بندند و بر قیام بانویشان لبیک گویند.

 

در ادامه این همایش، میثاق نامه زینبی توسط بانوان عزادار و رهرو زینبی زمزمه و با نوای مقدس لبیک یا زینب (س) همراه گردید و طومار این میثاق نامه به امضای بانوان عزادار حاضر در مجلس رسید.

 

این همایش بزرگ و سراسر معنوی، با تجلیل از خانواده سه شهید بزرگوار میهن اسلامی و اهدای هدایایی به ایشان، به پایان رسید /828/پ202/ب

ارسال نظرات