۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۲۹۸۴۶
از سوی بنیاد بین المللی اسراء؛

جشنواره ملی ملکوت در کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره ملی ملکوت از برگزاری این جشنواره از سوی بنیاد بین المللی اسراء در کشور خبر داد.
ابوالفضل خراساني

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ابوالفضل خراسانی، دبیر جشنواره ملی ملکوت امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در ساری از برگزاری جشنواره ملی ملکوت از سوی بنیاد بین المللی اسراء در کشور خبر داد.

 

وی با بیان این که این جشنواره ملی سال های گذشته در سطح حوزوی و دانشگاهی برگزار می شد، افزود: این جشنواره ملی امسال با مشارکت مردم در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

خراسانی، معرفی آثار و تألیفات حضرت آیت الله جوادی آملی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ملی دانست و خاطرنشان کرد: بنیاد بین المللی اسراء در تلاش است تا با برگزاری این جشنواره بتواند چراغ راه وحی که راه سعادت و تعالی بشریت است را در جامعه ترویج کند.

 

وی با تأکید براین که وحی در محور قرآن زبانی جهانی دارد و آن فطرت بشری است، تصریح کرد: این جشنواره ها فرصت خوبی است تا زبان جهانی قرآن که همان زمان فطرت بوده را در جامعه گسترش دهیم.

 

خراسانی با بیان این که جشنواره ملی ملکوت به دنبال ترویج و تعمیق باورهای دینی و ارزشی در جامعه اسلامی است، ادامه داد: باید این ارزش های متعالی با بهره گیری از چنین جشنواره هایی در جامعه گسترش یابد.

 

وی با بیان این که طرح ملی ملکوت در هشت بخش با هدف ارتباط بخشی مخاطبان با مفاهیم دینی و ارزشی برگزار می شود، افزود: سال گذشته این جشنواره در سطح دانشگاهی دارای 168 هزار شرکت کننده بوده است.

 

خراسانی با بیان این که آثار حضرت آیت الله جوادی آملی در قالب جشنواره ها آسان‌سازی می‌شود، گفت: کتاب مفاتیح الحیاه ایشان با عنوان محوریت سبک زندگی اسلامی و دینی باید در جامعه ترویج شود.

 

وی با بیان این که با تأکید بر این که باید در حوزه اندیشه ورزی از مکتب اهل بیت(ع) از همه ظرفیت های تبلیغی بهره گرفته شود، تصریح کرد: باید زبان جهانی قرآن را نشر دهیم و با انتشار فرهنگ قرآنی همه مشکلات فرهنگی کشور رفع می‌شود.

 

خراسانی با اشاره به این که بنیاد بین المللی اسراء تاکنون تلاش های گسترده ای در جهت گسترش اندیشه های ناب دینی جامعه اسلامی انجام داده است، ادامه داد: تأمین باورهای دینی مردم با اتکا به آموزه های وحیانی در دستور کار این بنیاد بین المللی قرار دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات