۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۳۰۷۵۳
دادستان کل کشور:

ستاد مقابله با جرایم خاص در استان‌ها فعال شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رییسی گفت: این ستادها می توانند با به صحنه آوردن تمام دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی در برابر بسیاری از جرایم خاص که در افکار عمومی مردم آثار سوئی بر جای می گذارد، مقابله کنند.
حجت الاسلام رييسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی رییسی، دادستان کل کشور امروز در همایش دادستان های عمومی، انقلاب و نظامی مراکز استان ها در تبریز اظهار داشت: اقدام به موقع در صدور حکم یکی از ضروریات بسیار مهم مأموریت های دادستانی است، در حقیقت دادستان ها باید بدانند که احکام را با شناخت ابعاد مختلف صادر کنند.


وی با بیان این‌که نقش دادستان ها در موضوعاتی همچون پیشگیری، تأمین، امنیتی، برخورد با مجرمان، مراحل رسیدگی به پرونده ها، اجرای حکم و بعد از حکم بسیار مهم و تعیین کننده است، خاطرنشان کرد: دادستان ها باید در زمینه شناخت حکم و تناسب بین صدور حکم و جرایم را مد نظر داشته باشند.


حجت الاسلام رییسی خواستار فعال شدن ستاد جرایم خاص در استان های مختلف شد و گفت: فعال‌تر شدن این ستاد برای پیشگیری از جرایم مشهود و شرارت ها لازم و ضروری است، این ستادها می توانند با به صحنه آوردن تمام دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی در برابر بسیاری از جرایم خاص که در افکار عمومی مردم آثار سوئی بر جای می گذارد، مقابله کنند.


وی فعال‌تر شدن دیپلماسی در امر مبارزه با مواد مخدر را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این رابطه باید وزارت امور خارجه در مراودات و تعاملات بین المللی قاچاق مواد مخدر را محور قرار داده و بر این اساس وارد مذاکره با کشورهای مختلف و به ویژه همسایه ها شود.


دادستان کل کشور همچنین رویش قارچ گونه مؤسسات مالی و پولی در کشور را یکی دیگر از معضلات مهم اقتصادی در کشور معرفی کرد و گفت: این مؤسسات هر روز در اشکال مختلف ایجاد و برای مردم و دستگاه قضایی مشکلات بسیار عدیده ای را به وجود می آورند که باید جلوی آن ها گرفته شود.


حجت الاسلام رییسی با اشاره به این‌که مؤسسات مالی و پولی و لیزینگ های خودرو منابع مالی مردم را غیرقانونی جمع آوری می کنند، گفت: متأسفانه هر روز شاهد تشکیل پرونده در این خصوص هستیم به طوری که کشور ظرفیت اعلام میزان جرایم مالی این تخلفات را ندارد و فضای اجتماعی آن را قبول نمی کند.


همچنین حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در این همایش با بیان این‌که دادسراها دارای نقایص زیادی هستند، گفت: با توجه به اینکه دادستان های شهرستان ها ارتباطی با دادستان کل کشور ندارند، تشکیل دادستان های استانی اجتناب ناپذیر است.


گفتنی است، همایش دو روزه دادستان های عمومی، انقلاب و نظامی مراکز استان ها با موضوع نقش دادستان ها در قانون جدید آیین دادرسی کیفری در تالار اجتماعات دادگستری آذربایجان شرقی در تبریز در حال برگزاری است، محور اصلی این همایش ارتقای جایگاه دادسراها در پیشگیری و برخورد با جرایم مواد مخدر، اقتصادی و امنیتی است./935/پ202/ب3

ارسال نظرات