۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۳۱۰۸۴
استاد حوزه و دانشگاه:

شکست توطئه های غرب در گرو همبستگی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، همبستگی کشورهای اسلامی را مهم ترین عامل شکست توطئه های استکبار جهانی در منطقه دانست.
استکبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در مراسم سوگواری دهه دوم ماه محرم که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالسی از ثواب ارزنده و گرانقدری برخوردار است، گفت: باید در تلاش باشیم تا بهره گیری شایسته ای از ایام داشته و در راستای معنویت افزایی خود گام برداریم.

 

وی با اشاره به این که نهضت سرور و سالار شهیدان در راستای تحقق حق و مقابله با ظلم و ستم بوده است، بیان داشت: انقلاب حسینی در راستای رسیدن به قدرت و مال و ثروت نبوده و حضرت با اهدافی متعالی و ارزشمند قدم به این عرصه گذاشته است.

 

شاگرد آیت الله جوادی آملی با بیان این که نهضت سرور و سالار شهیدان به دنبال این بوده است تا نشانه های اصیل دینی را به مردم معرفی کند، افزود: تلاش نهضت در راستای آن بوده است تا نظام حکومت الهی را به مردم بشناساند.

 

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر این که بهره گیری از آموزه های نهضت حسینی راهگشای تعالی و سعادت انسان است، تصریح کرد: اهتمام ما باید در این راستا بوده تا تعالیم والای نهضت و سیره نورانی امام حسین(ع) را در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا ایمان و تقوا را در زندگی خود نهادینه کند، گفت: ایمان و تقوا امری ارزشمند بوده که سبب سعادت و رستگاری انسان می شود.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید به دنبال انجام دستورات دینی و دوری از گناهان باشد، افزود: نماز معراج انسان بوده که آدمی را به مراتبی ارزنده و والا می رساند که باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره گیری کنیم.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به سخنی از حضرت آیت الله جوادی آملی، تصریح کرد: وقتی در نماز می گوییم الله اکبر به عنوان سکوی پرش انسان به مراتب بالا بوده که عروج به سوی ملکوت شروع می شود و زمانی به عالم ماده برگشتیم به پیامبر اکرم درود می فرستیم.

 

شاگرد آیت الله جوادی آملی با بیان این که خضوع و تقوا از نشانه های ایمان است، گفت: تا زمانی که خود را می بینیم توان آن را نداریم که پروردگار متعال را ببینیم که باید تکبر و خودپرستی را از خود دور کرده و بدانیم دین محوری نورانیتی خاص به انسان می دهد.

 

وی با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام، افزود: اگر صدای مظلومیت یک انسان را شنیده و پاسخ ندادیم مسلمان نیستیم که باید برای رفع دغدغه های همه انسان ها و مسلمانان جهان که در برابر ظلم و ستم ایادی استکباری قرار دارند گام برداریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که همبستگی کشورهای اسلامی زمینه ساز مقابله با توطئه های استکبار جهانی است، بیان داشت: در کشورهای نظیر عراق، سوریه و لبنان در تلاش هستند مسلمانان را کشته و شرایط نامناسبی برای آن ها فراهم کنند که باید کشورهای اسلامی حمایت ارزنده ای از آن ها داشته باشند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات