۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۳۱۳۸۸
استاد حوزه علمیه:

عرصه اجرایی کشور نیازمند مدیران متعهد و متخصص است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وجود مدیران متعهد و متخصص در کشور امری ضروری و مهم است، گفت: عدم تعهد و تخصص کاقی موجب به هدر رفتن منابع کشور خواهد شد.
آمل

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد، افزود: در روز غدیر خم پیامبر اکرم امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرده است و تا زمانی این امام بزرگوار باشد معاویه حق حکومت ندارد.

 

وی با بیان این که تا زمانی که ولایت وجود داشته باشد کسی حق حکومت کردن بر دیگران را ندارد و این کار باید از سوی امام معصوم صورت گیرد، بیان داشت: امام معصوم می تواند به بهترن نحو ممکن در جامعه حکومت کرده و قوانین اسلامی را اجرایی کند.

 

شاگرد آیت الله جوادی آملی با تاکید بر این که بهره گیری از رهنمودهای ولایت مصون بخش جامعه در برابر انحرافات است، گفت: همگان باید تلاش کنند تا با بهره گیری از تدابیر ولایت در مسیر تعالی و سعادت قرار گیرند.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به این که امام معصوم جامعه را براساس وحی الهی اداره می کند، تصریح کرد: امام معصوم از مقام ارزنده و گرانقدری برخوردار بوده و ناطق قرآن کریم و اجرا کننده قوانین اجتماعی در جامعه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مدیران باید در نظام اسلامی در راستای خدمت به مردم براساس سیره نورانی ائمه اطهار(ع) گام بردارند، گفت: خدمت به مردم به عنوان نعمتی ارزنده باید به نحوی شایسته مورد توجه بوده تا مسائل و مشکلات مردم برطرف شود.

 

وی با تاکید بر این که مدیران باید بیشتر از مردم پایبند به قانون بوده و در راستای تحقق آن تلاش کنند، ادامه داد: انتخاب مدیران براساس معیارهای اسلامی و ارزشی باشد و تقوای فرد مورد نظر در دادن سمت های مختلف مورد توجه باشد.

 

شاگرد آیت الله جوادی آملی، افزود: مدیر باتقوا تلاش می کند تا در راستای خدمت به مردم به بهترین نحو ممکن وارد شده و همه سعی و کوشش خود را در این عرصه به کار گیرد.

 

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر این که مدیران عرصه اجرایی کشور باید براساس تعهد و تخصص انتخاب شوند، گفت: مدیر بدون تعهد برای کشور فایده و ثمره ای نخواهد داشت که باید به این مسائل مهم و ارزشمند توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

وی با بیان این که وجود مدیران متعهد در کشور امری ضروری و مهم است، بیان داشت: خاوری و امثال او چون تعهد نداشتند میلیاردها تومان سرمایه کشور را گرفته و از ایران خارج شدند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که بهره گیری از نهضت حسینی باید مورد توجه باشد، افزود: این ایام بهترین فرصت برای آشنایی با سیره حسینی و فرهنگ عاشورایی است.

 

حجت الاسلام حسن زاده با بیان این که باید ادامه دهنده خوبی برای ائمه معصومین(ع) باشیم، تصریح کرد: انسان باید در تلاش باشد تا با توسل به سیره نورانی این بزرگواران در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات