۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۳۱۴۳۲
با پیام آیات مکارم شیرازی و سبحانی؛

کنگره آیت‌الله آصفی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که کنگره آیت‌الله آصفی 29 آبان ماه برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی و پیام حضرات آیات مکارم شیرازی و جعفر سبحانی برگزار می‌شود.
آيت‌الله آصفي آيت الله محمد مهدي آصفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های کنگره آیت‌الله آصفی که به منظور بررسی شخصیت، آثار و اندیشه‌های این عالم عراقی برگزار می‌شود، پرداخت.

 

وی گفت: این گنگره با نام «اسوه‌ زهد،‌ جهاد و اجتهاد» برگزار می‌شود؛ چرا که آیت‌الله آصفی خود سرآمد عرصه زهد و دنیاگریزی هستند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت جهادی آیت‌الله آصفی نیز خاطرنشان کرد: ایشان الگوی جهاد هستند؛ اجازه اجتهاد خود را نیز قریب به 42 سال پیش از علما اخذ کرده‌‌اند.

 

حجت‌الاسلام روستا آزاد، رییس شورای سیاستگذاری کنگره را حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی دانست و اظهار داشت: آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز از اعضای این شورا هستند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درباره ویژگی‌های این کنگره عنوان کرد: برای نخستین بار است که دفتر تبلیغات به بررسی شخصیت یک فرد در قید حیات می‌پردازد.

 

حجت‌الاسلام روستا آزاد درباره برنامه‌های کنگره آیت‌الله آصفی خاطرنشان کرد: این کنگره روز پنج شنبه، 29 آبان ماه سال جاری در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: سخنران مراسم افتتاحیه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری خواهد بود؛ همچنین حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی برای این کنگره پیام خواهند فرستاد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سخنرانی آیت‌الله آصفی، ‌اعضای شورای سیاست گذاری، برخی از شخصیت‌های غیر ایرانی، رونمایی از آثار آیت‌الله آصفی را از دیگر برنامه‌های این کنگره خواند.

 

وی همچنین بیان داشت: همچنین 30 جلد از آثار آیت‌الله آصفی در این مراسم رونمایی شده و در پایان نیز به عنوان تقدیر لوحی به این عالم برجسته تقدیم می‌شود؛ برگزار این کنگره به نوعی تقدیر حوزه‌های علمیه از شخصیت‌ این عالم عراقی است./993/پ202/ف

ارسال نظرات