۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۳۱۵۸۳
به همت نهاد تبلیغات اسلامی؛

12 گفتمان دینی در خراسان شمالی به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 12 گفتمان دینی با حضور روحانیان برگزیده در دانشگاه ها و مدارس شاخص این استان برگزار می شود.
گفتمان ديني

آمنه عزیزی، کارشناس مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برنامه های این اداره کل به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی هم راستا با اداره کل کتابخانه های عمومی و دیگر دستگاه های فرهنگی و مذهبی استان برنامه های متنوعی به این مناسبت اجرا کرده و یا در روزهای آتی برگزار می کند.

 

وی برگزاری گفتمان های دینی با موضوع کتاب و اهمیت آن در زندگی فردی و اجتماعی فرد مسلمان در دانشگاه ها و مدارس شاخص استان با حضور و سخنرانی روحانیان برجسته، تهیه و توزیع کتاب های دینی در بین کتابخانه های تحت پوشش اعم از کتابخانه های شهری، روستایی، شبستانی و حوزه دین، تجلیل از رابطان و مسؤولان برگزیده کتابخانه های مساجد و تخصصی حوزه دین، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اهدای جوایز به برگزیدگان، فضاسازی و انجام فعالیت های تبلیغی در زمینه کتاب و کتابخوانی و ... را از جمله برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی همزمان با هفته کتاب برشمرد.

 

عزیزی برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی را یکی از برنامه های محوری اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در این هفته دانست و افزود: در این زمینه 12 گفتمان دینی با موضوع کتاب و اهمیت مطالعه با سخنرانی روحانیان برجسته در دانشگاه ها و مدارس شاخص این استان برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

 

به گفته وی همچنین در این راستا گفتمان های دینی با موضوع کتاب در مساجد، کانون های فرهنگی و هنری و حوزه های علمیه نیز با حضور جوانان در دو بخش برادران و خواهران برگزار می شود.

 

عزیزی انجام فعالیت رسانه ای و تبلیغی با موضوع کتاب را از دیگر برنامه های در دست اجرای نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در هفته کتاب ذکر و اظهار کرد: در این زمینه فضاسازی و پوشش تبلیغاتی در فضای مجازی و سایبری به طور ویژه پیگیری می شود.

 

این پژوهشگر دینی در ادامه با اشاره به اهمیت مطالعه و توجه بیشتر به مقوله کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی، گفت: با وجود این که در آموزه های اسلامی توجه و تأکید زیادی به مطالعه و موضوع کتاب شده است اما متأسفانه در حال حاضر در جامعه اسلامی ما نسبت به این مسأله دغدغه کافی وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: دین مبین اسلام به مسلمانان سفارش کرده تا همواره به دنبال علم اندوزی و کسب آگاهی باشند اما این مهم آن چنان که باید و شاید در جامعه جاری و ساری نیست.

 

عزیزی با اشاره به جایگاه کتابخوانی در ارتقای فرهنگ اسلامی و مذهبی جامعه، تصریح کرد: می بایست متولیان فرهنگی و مذهبی در زمینه ترویج کتابخوانی در جامعه برنامه های بیشتر، بهتر و اصولی تری برگزار کنند تا مطالعه به یک گفتمان غالب و فرهنگ فراگیر در جامعه بدل شود.

 

وی با یادآوری احادیث و آموزه های اسلامی در زمینه مطالعه، اظهار کرد: بر اساس احادیث اسلامی یک ساعت مطالعه مفید همراه با تفکر و تدبر برابر با هفتاد سال عبادت است و این موضوع خود نشان دهنده جایگاه مطالعه کتاب در فرهنگ اسلامی است.

 

گفتنی است، امسال هفته کتاب و کتابخوانی از بیست و چهارم آبان ماه و با رویکرد گرامیداشت و تجلیل از علامه فقید محمدحسین طباطبایی(قدس سره) در سراسر کشور آغاز شده و تا سی ام این ماه ادامه دارد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات