۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۳۱۷۶۵
با حضور علما؛

کنگره اسوه زهد، جهاد و اجتهاد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنگره اسوه زهد، جهاد و اجتهاد به منظور بررسی شخصیت، اندیشه و آثار آیت‌الله آصفی که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.
آيت الله شيخ محمد مهدي آصفي يکي از علماي عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنگره اسوه زهد، جهاد و اجتهاد به منظور بررسی شخصیت، اندیشه و آثار آیت‌الله آصفی در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

 

براساس این گزارش؛ در این مراسم علما و بزرگان حوزه‌های علمیه جهان تشیع از کشورهای مختلف حضور داشته و به سخنرانی پرداختند.

 

در این کنگره شاهد قرائت پیام حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی درباره شخصیت علمی، اخلاقی و مبارزاتی آیت‌الله آصفی بودیم.

 

در کنگره اسوه زهد، جهاد، اجتهاد آیت‌الله مقتدایی، آصفی، حجج‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی، اعرافی، واعظی، اختری و چندتن از علمای عراق درباره شخصیت این عالم عراقی به سخنرانی پرداختند.

 

گفتنی است، در این کنگره آیات جزایری، تسخیری، رجبی و دیگر علمای نیز حضور داشتند و با اهدای لوحی از تلاش‌های آیت‌الله آصفی تقدیر به عمل آمد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از آیت‌الله آصفی به عنوان عبد صالح خدا یاد کرد و گفت: شخصیت‌های علمی سرمایه‌های ملی کشورها هستند.

 

وی افزود: به هر میزان روش و منش این افراد تبیین شود برای پیشرفت علم و دانش نقش مؤثری خواهد داشت؛ آیات و روایات نیز ما را نسبت به این موضوع تشویق کرده است.

 

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه یکی از خدمات آیت‌الله آصفی را حضور پر رنگ ایشان در اصلاح حوزه علمیه نجف دانست و عنوان کرد: ایشان از زبدگان حوزه علمیه هستند که ما امروز نیز به وجود این عزیزان نیاز داریم./993/پ203/ف

ارسال نظرات