۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۳۱۸۰۵
رییس سازمان بسیج طلاب سیستان و بلوچستان خبر داد؛

شش هزار روحانی شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بسیجی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طهرانی‌زاده با اشاره به خدمت‌رسانی بسیج طلاب در همه عرصه‌ها گفت: روحانیت همانگونه که در پدیدآمدن انقلاب نقش مؤثری داشته است، در ثبات و پایداری آن نیز مهم ترین وظیفه را دارد.
شش هزار روحانی شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بسیجی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی‌نقی طهرانی‌زاده رییس سازمان بسیج طلاب سیستان و بلوچستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بسیج در تلألو دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نمادی از آرمان‌خواهی است که از زمان صدر اسلام با نام شرطه الخمیس بنیان نهاده شده است.

 

وی اظهار داشت: مبانی انقلاب اسلامی که ازمبانی دینی ما نشأت گرفته است، در قالب بسیج معنای ویژه‌ای گرفته است، بسیج طلاب و روحانیون نیز مسؤولیت خطیری را برعهده دارد زیرا بسیج مستضعفین بازوی اجرای مهمات دینی و اخروی در نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام طهرانی‌زاده افزود: روحانیت با توجه به اقتضای این قشر، همانگونه که در پدیدآمدن انقلاب نقش مؤثری داشته است، در ثبات و پایداری آن نیز مهم ترین وظیفه را دارد و در همین راستا بسیج طلاب باید به همه اقشار جامعه خدمات لازم را بدهد.

 

وی ادامه داد: امروز در خطبه‌های نماز جمعه شاهد هستیم که علمای تشیع و تسنن، مردم را به اصول لایتغیر نظام ارجاع می‌دهند و این امر مایه مسرت است اما از سوی دیگر برخی از عاملان حملات انتحاری در سیستان و بلوچستان هستند که بسیج طلاب درصدد کنترل و نظارت است.

 

رییس سازمان بسیج طلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 6هزار روحانی و طلبه تشیع و تسنن عضو این قشر هستند؛ تصریح کرد: برگزاری همایش بسیج طلاب و جامعه دینی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با همکاری بسیج دانشجویی، برپایی یادواره شهدای ترور و یادواره شهیده ترکان، برگزاری همایش نقش بسیج در سبک زندگی و افتتاح حوزه علمیه خواهران اهل سنت ایرانشهر مهم ترین برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج هستند./831/پ203/ب

ارسال نظرات