۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۲۳۱۹۸۸
آیت‌الله ایمانی:

شرایط کشور را به توافق جامع هسته‌ای گره نزنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: توافق جامع حاصل بشود یا نشود مذاکرات تمدید گردد یا نه، هر کدام که اتفاق بیفتد ما نباید شرایط کشور را به آن گره بزنیم.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به پایان دور دوم مذاکرات هسته‌ای گفت: توافق جامع حاصل بشود یا نشود مذاکرات تمدید گردد یا نه، هر کدام که اتفاق بیفتد ما نباید شرایط کشور را به آن گره بزنیم.

وی در ادامه افزود: یعنی نگوییم اگر مذاکرات موفق شد کشور ما بهشت برین می شود و اگر موفق نشد ما در مشکلات بیشتری گرفتار می شویم، این مسائل برای کشور ما که 35 سال است با مشکلات و سختی هایی که استکبار جهانی برای ما ایجاد کرده، مقابله می کنیم مسئله تازه و خاصی نیست.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: مذاکرات هسته ای همانند دیگر مذاکرات یک گفتمان سیاسی و دیپلماسی است و ادبیات و عرف خود را دارد و یک مبارزه است،  ممکن است در این مبارزه این کشور یا آن کشور پیروز شود اما اینکه ما بخواهیم فضا سازی کنیم و بگوییم همه چیز کشور تحت تاثیر مذاکره است، موفقیت و عدم موفقیت، محرومیت و عدم محرومیت ، خوبی و بدی و مانند آن همه به این امر وابسته است این ایده و خواسته دشمن است.

وی ادامه داد:‌ همانگونه که دشمن هم قبلا اعلام کرده که اگر تحریم نبود ایران پای میز مذاکره نمی آمد، دشمن می خواهد بگوید سرنوشت شما مردم به این مذاکره بسته است در حالیکه اینچنین نیست، البته بعضی رسانه های داخلی هم وابستگی خود را دارند نشان می دهند و بلندگوی دیگران هستند برای القای این طرز تفکر.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطر نشان کرد: اگر این مذاکرات تمام شد و ما توفیق پیدا کردیم برای ما نفع است چون تحریم های ظالمانه ای که برضد ما گذاشته بودند برداشته می شود و به نفع دشمنان نیز هست زیرا آنها در شرایط بحرانی اقتصادی و سیاسی هستند و به ایران اسلامی نیاز دارند.

وی ادامه داد: اگر  مذاکرات به نتیجه نرسید ما به این نتیجه رسیده ایم که دنیا بفهمد و بداند که ایران اسلامی با واقع بینی و رعایت انصاف و عدل صادقانه در این توافق سهم خود را انجام داد اما استکبار حاضر نشد تمکین لازم را داشته باشد و از زیاده خواهی دست بر دارد.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: تیم مذاکره کننده با اجازه رهبری و مورد حمایت رهبری و دولت و مجلس و قوه قضائیه و همه نخبگان است، مذاکره کنندگان فرزندان انقلابند آنها در صف مقدم مبارزه با دشمن دست و پنجه نرم می کنند و ما حمایت خود را اعلام می کنیم و برد آنها را برد نظام و ملت می دانیم واگر هم موفق نشدند ما گروه خاصی را مقصر نمی دانیم.

وی ادامه داد: ما دولت و تیم مذاکره کننده و جناح خاصی را مقصر نمی دانیم و معتقدیم خوی استکباری و زیاده خواهی دشمن اجازه نداده درست تصمیم بگیرند و منافع طرفین را مد نظر بگیرند. تیم مذاکره کننده مورد حمایت است که موفق باشد و چه نباشد.

 

 

امام جمعه شیراز بیان داشت: هدف اصلی استکبار این است که از طریق مذاکره هسته ای بر مردم ما اثر بگذارد و از عناصر داخلی استفاده کند و فضای دو قطبی بودن را در کشور مطرح نماید و ما باید با هوشیاری به این ترفند دشمن جواب منفی بدهیم و همانند گذشته که همه توطئه های دشمن را خنثی کردیم این بار هم اصحاب رسانه و خبرگزاری ها و مطبوعات و فضاهای مجازی مواظب باشند آب به آسیاب دشمن نریبزند و فضای کشور را به آن سو که آنان دوست دارند نبرند.

 

 

وی با اشاره به فرا رسیدن 5 آذر سالروز فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین گفت: رهبر معظم انقلاب با الهام از منویات امام راحل که بسیج یک نیروی نظامی صرف نیست و بسیج باید در همه صحنه ها حضور داشته باشد؛ جمله پر معنایی درباره بسیج بیان داشتند و گفتند«بسیج جمع فداکاری از مردمند برای مردم، تشکیل مجموعه ای در حرکت یک ملت مجاهد؛ حضور در دفاع، علم، هنر، فناوری، سازندگی، سیاست، فرهنگ، کمک به مستضعفین، در تولید، در پیشبرد مسائل گوناگون کشور، در ورزش و در درخشش های بین المللی و در همه کارهای خیر؛ این حرکت بسیج است. بسیج بدنه فعال جامعه در همه عرصه ها است».

رییس قرارگاه فرهنگی استان فارس  ابراز کرد: بر همین اساس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به رهنمود های رهبر معظم انقلاب در همه عرصه هایی که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند حضور پیدا کرد و امروز سازمان بسیج مستضعفین سازمان فراگیری است که تمام اهداف ملت ایران را در برگرفته و برای رسیدن به آن در حال تلاش است.

 

 

وی تأکید کرد: یکی  از اقدامات مهم و اثرگذار و پایدار بسیج تشکیل حلقات صالحین است، امروز بسیج ما موفق شده 250 هزار حلقه در کشور ایجاد کند و بیش از 20 هزار  روحانی با این حلقات صالحین در ارتباطند و نخبگان و شخصیت های اثرگذار عرصه فرهنگ و هنر و دین با این مجموعه در تماس هستند و الحمدلله در استان فارس هم بیش از 20000حلقه از حلقات صالحین شکل گرفته است.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: نکته دیگر در فعالیت های بسیج، اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی  کمکی است به دولت و کشور و اطاعتی است از رهبر معظم انقلاب؛ در عرصه اقتصاد مقاومتی با همان سرمایه اندکی که در اختیار بسیج بوده سال گذشته بیش از 22000 واحد شغلی ایجاد کرده اند و امسال بیش از 39000 واحد شغلی در دستور کار دارند که بیش از 20000 هزار واحد آن محقق شده است.

وی تأکید کرد: اگر بر مملکتی تفکر بسیجی حاکم شد چشم طمع دشمنان از آن مملکت برچیده می شود، دنیای اسلام اگر می خواهد مقابل استکبار بایستد و در این ایستادگی موفق باشد باید به سمت بسیج رو بیاورد، دولت سوریه وقتی حرکت بسیجی را شروع کرد پیروز شد، در عراق وقتی مرجعیت فرمان بسیج داد و مردم پای کار آمدند کمر داعش شکسته شد./919/پ203/ن

یکی  از اقدامات مهم بسیج تشکیل حلقات صالحین است

بسیج باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشد

هدف اصلی استکبار تأثیرگذاری بر مردم از طریق مذاکرات هسته‌ای است

اگر این مذاکرات تمام شد و ما توفیق پیدا کردیم برای ما نفع است

ارسال نظرات