۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۳۲۱۱۶
از سوی جامعةالمصطفی مشهد؛

مراسم گرامیداشت شهید حجت الاسلام نجفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت شهید حجت‌الاسلام عزیز الله نجفی از روحانیان و فعالان حوزوی افغانستان در مشهد برگزار شد.
مراسم حجت الاسلام نجفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم گرامیداشت شهید شیخ عزیز الله نجفی ظهر امروز در جامعة المصطفی العالمیظ مشهد مقدس با حضور گسترده طلاب این مجتمع آموزشی برگزار شد.

 

در این مراسم، حجت‌الاسلام حیدری، استاد حوزه علمیه هرات به بیان جایگاه و منزلت روحانیت پرداخت  و گفت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند: «خدا رحمت کند جانشینان مرا»؛ کسی پرسید جانشینان شما چه کسانی هستند؟ ایشان فرمودند: «جانشینان من کسانی هستند که سنت مرا احیا می‌کنند و سنت مرا به مردم آموزش می‌دهند».

 

وی با اشاره به این‌که ما باید ثمره آموزش خود را در تبلیغ دین نشان دهیم، ادامه داد: اینجاست که یک طالب علوم دینی باید موقعیت خود را درک کند که بیانگر ارزش تبلیغ دین اسلام است.

 

حجت‌الاسلام حیدری به بیان ویژگی‌های فردی و رفتاری شهید عزیز الله نجفی پرداخت و تصریح کرد: اولین ویژگی ایشان، بی‌آلایشی، خاک‌نشینی و پیرو ولایت ابوتراب بودن است؛ اگر می‌خواهیم در جامعه فعالیت کنیم باید دل جوانان و مردم را به دست بیاوریم همان‌طور که ایشان در دوران فعالیت خود این‌چنین عمل کردند.

 

وی، شهید نجفی را یک عالم مبارز و شجاع خواند و اظهار کرد: روحانیت نباید از مردم جدا شود، شهید بهشتی دنیا و کشورهای غربی را دیده بود، مردی بود که امام در مورد ایشان فرمود بهشتی یک امت است. یک روحانی اگر بخواهد کار کند بدون جامعه نمی‌تواند زندگی کند.

 

این فعال حوزوی بابیان این‌که مرحوم نجفی انسان باهمتی بود، گفت: ایشان معتقد بود عزت تنها در سایه عبودیت پروردگار حاصل می‌شود؛ عزت در محور بندگی خداست نه به شرق و غرب، این شعار بزرگان و مراجع ما نیز بوده است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم برای جامعه خود فعالیت کنیم، لازمه آن دست در دست یکدیگر دادن و در کنار هم بودن است؛ طلبه‌ها و روحانیت باید در کنار یکدیگر حرکت کنند تا موفقیت حاصل شود.

حجت‌الاسلام حیدری به بخشی از وصیت‌نامه شهید نجفی اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان در وصیت‌نامه خود آورده است: «سفارش من به ملت نجیب این است که کلمه وحدت عامل پیروزی مردم افغانستان است، اسلام عزیز را بشناسید تا زهر مسموم نفاق، ملت ما را دوباره به ذلت نکشد»، «عقد وحدت میان تسنن و تشیع را محکم ببندید که اختلافات مذهبی تخم غلط استعمارگران است و نه دستور اسلام».

 

وی با بیان این‌که این درد، دردی است که در دل تمام روحانیت وجود دارد، افزود: اگر در دنیا از ناحیه برخی شبکه‌های ماهواره‌ای فتنه‌انگیزی‌هایی صورت می‌گیرد بدون شک از سوی استعمار است و باید در مقابل آن هوشیار بود.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: از دولت افغانستان درخواست داریم هرچه زودتر عاملان این حادثه را دستگیر کرده و به سزای اعمالشان برسانند.

 

گفتنی است، حجت‌الاسلام عزیز الله نجفی از روحانیان و فعالان حوزوی افغانستان بود که چندی پیش توسط دشمنان اسلام و وحدت شیعه و سنی در مسیر بازگشت از مسجد ترور و به شهادت رسید./9315/پ202/ب5

ارسال نظرات