۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۳۲۱۴۳

«سفر به قبله عشق» در تبریز نقد و بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست ادبی نقد و بررسی کتاب «سفر به قبله عشق؛ از تبریز تا کربلا» نوشته علی قادری در سالن اجتماعات سپاه عاشورا برگزار شد.
کتاب سفر به قبله عشق نقد کتاب سفر به قبله عشق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین نشست نقد کتاب «سفر به قبله عشق؛ از تبریز تا کربلا» نوشته علی قادری، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تبریز با حضور اساتید، نویسندگان، منتقدان و پاسداران اهل قلم در سالن اجتماعات سپاه عاشورا برگزار شد.

 


علی اصغری، مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا هدف از برگزاری چنین نشست هایی را شناسایی و ساماندهی پاسداران اهل قلم در استان، راه اندازی شعبه کانون پاسداران اهل قلم، آشنایی نویسندگان با جلسه نقد و بررسی و ارزیابی آثار و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مجموعه سپاه برشمرد.

 


مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا نقد کتاب را بهترین روش برای رفع معایب آن دانست و خاطرنشان کرد: اگر منتقدان منصفانه نقد کرده و مؤلف با سعه صدر با انتقادات برخورد کند، آن کتاب ماندگاری بیشتری پیدا کرده و منتقد منصف در حقیقت به رشد و تعالی مولف و نویسنده کمک می کند.

 


اصغری با بیان اینکه کتاب از سلاح هایی است که می تواند در جنگ نرم نقش موثری ایفا کند، تصریح کرد: اگر کتاب برای بصیرت افزایی، ارشاد و هدایت مخاطب تالیف شده باشد می تواند در جهت دهی به افکار و ذهن های مخاطبان نقش اساسی ایفا کرده و در فتح خاکریز های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیکی دشمن نقش آفرین باشد.

 


به گفته وی، 35 نفر از پاسداران اهل قلم آذربایجان شرقی در حوزه ادبیات، دفاع مقدس، تاریخ، سفرنامه و جغرافی شناسایی شده اند که باید ضمن تقویت آن ها به فکر توسعه نیز باشیم و افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از دیگر اهداف برگزاری چنین نشست‌هایی به شمار می رود.

 


بنابر این گزارش، این کتاب که از زبان نگارنده  خاطرات سفر به عراق و زیارت عتبات عالیات را زیور طبع آراسته کرده است به همت مؤسسه ‌انتشارات‌ مشهور در قطع رقعی به شمارگان سه هزار نسخه در 192 صفحه و به شماره شابک 964-6863-89-2 چاپ شده است.

 


گفتنی است، در پایان این نشست با اهداس لوح سپاس و هدایایی از علی قادری نویسنده کتاب «سفر به قبله عشق؛ از تبریز تا کربلا» تجلیل شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات