۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۳۲۲۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

روشنگری نسبت به جنایت تکفیری ها رسالت امروز روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نمایند ولی فقیه در گیلان، روشنگری نسبت به تفکرات منحرف تکفیری و جنایت های آنها در کشورهای منطقه را یکی از رسالت های مهم طلاب و روحانیان عنوان کرد و گفت: امروز شاهد رشد و گسترش این گروه های انحرافی و تروریستی در منطقه هستیم.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار طلاب بسیجی استان با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای ترویج و گسترش شبهات دینی در جامعه گفت: پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان مهم ترین رسالت طلاب و روحانیان بسیجی است.

 

وی با بیان این که دشمنان همه توان خود را برای ایجاد شبهه در مسائل دینی و سیاسی به کار گرفتند، افزود: طلاب و روحانیان به عنوان پیشگامان دفاع از مبانی دینی و اسلامی نقش بسیار مهم و اثرگذاری در این خصوص بر عهده دارند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت مطالعه و تقویت اطلاعات علمی از سوی طلاب و روحانیان به منظور پاسخگویی مناسب به شبهات دینی تأکید کرد و گفت: یک طلبه بسیجی باید اطلاعات عمومی و علمی خود را پیرامون مسائل مختلف تقویت کند تا بتواند در برابر شبهات مطرح شده پاسخ مناسبی داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در ادامه سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه ساز رشد و گسترش حوزه های علمیه را فراهم کرد، گفت: خوشبختانه به برکت این انقلاب الهی امروز شاهد رونق مناسب حوزه های علمیه هستیم.

 

وی با بیان این که طلاب باید این فرصت به وجود آمده را قدر دانسته و در جهت علم آموزی گام بردارند، افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب حوزه های علمیه از امکانات مناسبی برخوردار نبودند و شرایط برای تحصیل بسیار سخت بود.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، طلاب و روحانیان را ادامه دهنده راه انبیاء و اولیای الهی دانست و تصریح کرد: امروز تبلیغ دین باید در اولویت برنامه های روحانیان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با اشاره به این که تبلیغ دین در شرایط امروز بسیار سخت تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که دشمنان از همه امکانات خود در جهت تضعیف مبانی دینی ما استفاده می کنند و به همین دلیل وظیفه روحانیت در این شرایط سنگین تر از گذشته است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که هر روز شاهد شبهه ای جدید در مسائل دینی از سوی دشمنان هستیم، ادامه داد: مبلغان دینی باید با تفکر بسیجی در میدان مقابله با این شبهات حاضر شوند.

 

وی ادامه داد: روحانیت مسؤولیت سنگینی بر عهده دارد تا در راه تبلیغ واقعیت های اسلام و انقلاب اسلامی تلاش کند و از عوامی که به اسلام و انقلاب آسیب می زنند و موجب تضعیف آن می شوند جلوگیری نمایند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که روحانیت بصیر و آگاه هیچ گاه در برابر جریان های منحرف سکوت نکرده است، افزود: روحانیت آگاه همواره با هوشیاری در جهت روشنگری و آگاهی بخشی جامعه گام برداشته است.

 

وی تأمین غذای معنوی و فکری جامعه را یکی از وظایف مهم روحانیت برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت باید حقایق دین را از قرآن، سنت و عقل استخراج کند و برای جامعه تبیین و تشریح کند.

 

امام جمعه رشت با تأکید براین که طلاب و روحانیان در هر شرایط و مسؤولیتی که دارند نباید تحصیل علم و تقویت جایگاه علمی خود را فراموش کنند، افزود: طلاب و روحانیان نباید از پیشرفت های فکری و فرهنگی جامعه عقب بماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که طلاب بسیجی کشور باید الگویی برای نسل جوان جامعه باشند، خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند الگوی بزرگی همچون علما و فقهای دینی است.

 

وی روشنگری نسبت به تفکرات منحرف تکفیری و جنایت های آنها در کشورهای منطقه را یکی از رسالت های مهم طلاب و روحانیان عنوان کرد و افزود: امروز شاهد رشد و گسترش این گروه های انحرافی و تروریستی در منطقه هستیم./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات